• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst gebruiken als selectie voor draaitabelfilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesll92

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2014
Hi!

Ik ben op zoek naar een oplossing om een filter in een draaitabel te baseren op een lijst die uit selectie van een andere draaitabel is gekomen (bestand toegevoegd).
In de eerste draaitabel wil ik bepalen welke nummers ik in de andere draaitabel wil zien (beide draaitabellen zijn in werkelijkheid vanuit andere bronbestanden gevoed).
Ik zou de lijst in kolom F willen gebruiken om P1 te voeden; daar zouden alleen die nummers gefilterd moeten worden.

Hoop dat jullie kunnen helpen!

Groeten!

Bijlagen

Hi snb,

Dit zou inderdaad kunnen, maar dan is het alsnog een kwestie van handmatig aan- of uitvinken. In werkelijkheid gaat het natuurlijk om meer data, en kunnen er soms meer dan 100 nummers gefilterd moeten worden. Handmatig is dan heel veel werk (en foutgevoelig).

Groeten

Het invoeren van een lijst gaat geautomatiseerd ?

Of ik begrijp jou helemaal verkeerd; maar het invoeren van de lijst gaat door het aanklikken in de slicer waardoor dit specifieke nummer in de draaitabel wordt weergegeven, correct?
Ik zou graag willen dat ik in een bepaalde kolom een hele lijst aan nummers plaatst, die doordat ze daar staan gefilterd worden (allen tegelijk).

Het slecteren in de slicer gaat eenvoudiger dan het invoeren van een lijst in en kolom en is minder foutgevoelig.

In de praktijk hoe ik het zou gebruiken is dit absoluut niet het geval. Soms wil ik 100 nummers onder elkaar (alles van de zaterdag) en zien hoeveel omzet er op een bepaalde component is geweest. Als ik alle 100 nummers handmatig in de slicer moet selecteren, is dit voor mij niet ideaal.
Ik zou graag met een eerste draaitabel bepalen welke nummers in mijn selectie vallen en dit als input gebruiken voor de filter in de tweede draaitabel. Hoop dat iemand mij hiermee alsnog kan helpen!

Je kunt natuurlijk ook een slicer maken voor de weekdagen.

Laatst bewerkt:
Hallo Liesll92,

Uit je openingspost begrijp ik dat je 2 bronnen hebt. zou je het voorbeeld aan kunnen passen zodat deze weergeeft hoe je databronnen eruit zien.
Ik vermoed dat in de ene databron de weekdagen ontbreken en de andere bron de omzet mist (of iets dergelijks).

Je stelt nu een vraag op basis van hoe jij denkt dat het opgelost moet worden. nu kunnen we gelijk met een zooi vba code gaan smijten om jou bedachte oplossing uit te werken. Maar een draaitabel is niet veel meer dan een flexibele presentatie van onderliggende data. Ik denk dat als duidelijk is hoe je brondata met 2 losse bronnen er uit ziet dat het dan wel mogelijk is om die 2 bronnen aan elkaar te koppelen zodat je in 1 keer in de draaitabel kunt zien wat je wilt zien zonder geknutsel om waarden uit draaitabel 1 over te brengen naar draaitabel 2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan