Lijst in kolom

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvuz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jvuz

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Hallo,

ik vroeg me af hoe ik ervoor moet zorgen dat ik in een bepaalde kolom, als ik op een cel klik, ik een selectielijst krijg, waar ik uit kan kiezen?

Jvuz

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik vroeg me af hoe ik ervoor moet zorgen dat ik in een bepaalde kolom, als ik op een cel klik, ik een selectielijst krijg, waar ik uit kan kiezen?

Jvuz

Ga in Calc naar Gegevens > Geldigheid

Op de tab Criteria kun je bij de optie Toestaan
een celbereik opgeven.

Vervolgje op deze vraag.

Hallo,

Ik had nog een bijkomend vraagje over dit topic.

Bestaat er een mogelijkheid om bvb wanneer een selectielijst op a2 staat, ook de gegevens van de aangrenzende a1 daarbij te nemen? Of dient deze in dezelfde cel te staan?

Alvast bedankt.

Of dient deze in dezelfde cel te staan?

Je kunt een celbereik opgeven waar de waarden in staan.
Als dat celbereik uit 2 kolommen (bijv A en B) bestaat zal de lijst de afzonderlijke waarden uit de kolommen A en B bevatten

Als je echter de waarden wilt combineren zul je dat bijv in een verborgen kolom moeten doen en die kolom vervolgens kiezen als lijst.

Dus bijv:
A B C D(Lijst)
1 4 =A&B 14

Je kunt een celbereik opgeven waar de waarden in staan.
Als dat celbereik uit 2 kolommen (bijv A en B) bestaat zal de lijst de afzonderlijke waarden uit de kolommen A en B bevatten

Als je echter de waarden wilt combineren zul je dat bijv in een verborgen kolom moeten doen en die kolom vervolgens kiezen als lijst.

Dus bijv:
A B C D(Lijst)
1 4 =A&B 14

Hartelijk bedankt voor uw reactie.

Is gelukt. Heb wel nog een vraagje. Hoe kan ik de gegevens uit cellen a en b scheiden met een spatie bvb?

Bedankt. :thumb:

Spatie tussen waarden die worden samengevoegd

Hoe kan ik de gegevens uit cellen a en b scheiden met een spatie bvb?

Zet er een spatie tussen bij het samenvoegen:

Als je A1 en B1 wilt samenvoegen in C1 met een spatie er tussen dan wordt de formule in C1:

Code:
=A1&" "&B1
of je gebruikt de functie TEKST.SAMENVOEGEN

Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(A1&" "&B1)

Suc6 :)

Zet er een spatie tussen bij het samenvoegen:

Als je A1 en B1 wilt samenvoegen in C1 met een spatie er tussen dan wordt de formule in C1:

Code:
=A1&" "&B1
of je gebruikt de functie TEKST.SAMENVOEGEN

Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(A1&" "&B1)

Suc6 :)

Is gelukt.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan