• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst koppelen aan Word of Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

apanatska

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
62
Hallo,

Ik heb een lijst met orders, waar dus dagelijks orders bijkomen.
De jongste regel is lijn 8, wanneer deze regel gevuld is, heb ik daar een printje van nodig in een iets ander format.
(zie tabblad print).

Morgen kan daar lijn 9 bijkomen, moet ik ook weer een printje van hebben (hij moet print niet overschrijven).
Hoe kan ik dit automatiseren? Ik wil dus alleen de regel in hoeven vullen en automatisch
het tabblad print laten vullen of ditzelfde soort formulier in Word tevoorschijn kunnen krijgen.

Nu denk ik dat ik met een Macro een redelijk eind kom, maar is dit ook de meest makkelijke en mooie manier?
Heeft iemand een idee?

Alvast dank!Bekijk bijlage List_orders.xls
 
Ik begrijp er niet veel van. Als je
Code:
=OFFSET('REGISTRO '!A3;COUNTA('REGISTRO '!$A$4:$A$13);)
invoert in de tab print in E5 dan kan je de rest van de gegevens opzoeken dmv Vlookup. Als dit de bedoeling is dan kan je, je beter eerst even richten op een goede opzet en vervolgens op de opmaak.
 

Bijlagen

  • List_orders.xlsb
    16,7 KB · Weergaven: 33
Ben misschien niet zo duidelijk geweest, in de bijlage het aangepaste bestand.

Heb een nieuwe tab aangemaakt en met kleurtjes gewerkt, oranje cellen van Print 2 linken naar oranje cellen van tabblad Registro.
Zelfde met gele cellen.

Om de cellen snel te vervangen kan ik natuurlijk het tabblad print 2 dupliceren en met Control H het regelnummer 1tje opschuiven.
Maar....is er nog een snellere oplossing?
 

Bijlagen

  • List_orders.xls
    66,5 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan