• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst maken na bepaalde voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcell

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
Berichten
4
Hallo iedereen,

Ik ben op dit moment bezig met een kleine opdracht mbt een calculatie. Het probleem is echter als volgt:

Het proces van extruderen kan op drie niveaus plaatsvinden, zoals je in het bijgevoegde bestand kan zien, bepaalt het extrusieniveau hoeveel ingredienten er in een product gaan. Ik heb het al zo ver gekregen dat er een kleine lijst is waar je het extrusieniveau kan selecteren en dat er dan automatisch het aantal materialen komt te staan. Mijn vraag is echter, aan de rechterkant staat een lijst met productgroepen, waar elke productgroep ook weer onderverdeeld is in materialen behorende in die productgroep.

Is het mogelijk om indien er in cel "A2" extrusie wordt geselecteerd, een enkele lijst te krijgen in cel "D2" waarin je de productgroepen kan selecteren (dus A, B of C) en dan automatisch in cel "E2" de producten kan selecteren die bij de desbetreffende productgroep horen.

In het geval van co-extrusie en tri-extrusie zou ik graag 2 respectievelijk 3 drop down lijstjes zien met productgroepen in cel "D3/D4" en een lijst van producten behorend tot die productgroep in cel "E3/E4".

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, hierbij het voorbeeld. Alvast bedankt! :thumb:

Mvg,
Marcel
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    22,5 KB · Weergaven: 25
Met een iets andere opzet
 

Bijlagen

  • voorbeeld(1).xls
    24 KB · Weergaven: 24
Dankjewel voor de snelle respons, warme bakker! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan