• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst maken van cel gegevens in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikotametal

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Beste excel fans,

Ik heb een zeer moeilijke vraag.

Situatie:

ik heb een userform met verschillende textboxen om een contact op te slaan.
Naast de textboxen links zou een scrollijst moeten komen van alle contactnamen die ik al in velden heb opgeslagen.
Zodra ik op zo een naam klik, zouden de textboxen de klant moeten "laden". Een comboboxlist is hier niet van toepassing omdat ik dit contact niet wil selecteren specifiek.
Reden van deze vraag is dat ik later in de lijst, de contacten zal samenvoegen met aantal offerten uitgeschreven enz....

Voorbeeld wat de lijst zal moeten kunnen: (de status achter de naam en (te laat) kan ikzelf schrijven, het is enkel de namen die in een lijst dienen te komen. Iedere naam komt uit een andere cel (COLUMN) voort.

De Bakker Jan (0 off / 2 fac)
Peter De Begin (1 off / 1 fac) (te laat)

Ikzelf kan redelijk met excel werken, het lukt enkel niet om de vba hiervoor te schrijven.

PS: het mag een frame worden met textboxen die automatisch worden aangemaakt zodra er een nieuwe klant bijkomt.
Op het formulier staat ook een knop om deze klant te verwijderen, maar ik kan wel de broncode hiervoor aanpasen,

Wie kan mij helpen met deze vraag?

Alvast bedankt voor het nadenken

Post eens een voorbeeldbestandje met je Userform en enkele fictieve gegevens.

Voor een oplossing zie hier

Bedankt voor je antwoord.

Het probleem is niet het opslaan, of verwijderen van de contactgegevens.
Indien u mijn bestand opent en kijkt naar de linker frame, zie je dat hier een lijst dient te komen van de klantnamen, bijkomend dien ik op deze klant te kunnen klikken en zo de tekstboxen kan laden.
Dit is nodig om later gegevens aan die klanten toe te voegen zoals, te laat aantal offerten, aantal facturen enz...

Ben ik duidelijk in de omschrijving of heb je nog vragen?

Alvast bedankt voor je link.

Was je niet vergeten hoor, maar was dit weekend nog met 7 andere vragen bezig + 1 privéprojectje + de bakkerij dus een antwoord is iets later gekomen. :)
Bekijk de bijlage eens en laat dan je commentaar maar komen. Zoals je zal merken heb ik wat met je kolommen gschoven om met een minimum aan code de TB te kunnen vullen.
De eerste 2 rijen heb ik ook verwijderd omdat ik de bedoeling hiervan niet geheel kon volgen.
Het automatisch volgnummer en de Connr kan je desgewenst mee verwerken in je macro bij het opslaan van een nieuw contact.

Bijlagen

Was je niet vergeten hoor, maar was dit weekend nog met 7 andere vragen bezig + 1 privéprojectje + de bakkerij dus een antwoord is iets later gekomen. :)
Bekijk de bijlage eens en laat dan je commentaar maar komen. Zoals je zal merken heb ik wat met je kolommen gschoven om met een minimum aan code de TB te kunnen vullen.
De eerste 2 rijen heb ik ook verwijderd omdat ik de bedoeling hiervan niet geheel kon volgen.
Het automatisch volgnummer en de Connr kan je desgewenst mee verwerken in je macro bij het opslaan van een nieuw contact.

Warme Bakkertje, tof dat je me niet vergeten was.:d

Ik heb verder zitten puzzelen aan je code en het resultaat mag er zijn. (Denk ik...)
Wat het programmaatje nu doet is het volgende:
Hij kijkt of de CON nr dubbel is, zoja, laad hij de gegevens van die klant in (bv als de klant belt weet ik direct via zijn connr wie hij is.)
Ook als ik op een naam klik dan geeft hij de fiche weer.
zodra je een fout connr ingeeft reset hij deze naar het volgende nr. Test maar :p

Ik zit maar met 1 probleem dat ik niet opgelost krijg.
Dat is het volgende:

Zodra ik een klant ingeef, dient hij op naam te zoeken of de klant bestaat in de lijst (150 records is moeilijk te controleren of een klant dubbel is.)
MAAR, zodra de klant bestaat dient hij deze in de textboxen te laden, en dien ik alsnog de naam van de klant kunnen aanpassen zonder dat hij een nieuwe klant aanmaakt, en zonder dat hij de textboxen leegt omdat de klant "nu niet meer bestaat" bv Ik laad "Verdonck Daniel" omdat de klant belt dat het "Daniëlle" moet zijn. zodra ik nu de naam wijzig maakt hij nieuwe klant aan, terwijl het hier een wijziging betreft.

Het is een klein probleempje dat ik nu niet opgelost krijg en even links heb laten liggen, en verder gegaan met offerten.
maar denk je dat je dit zou opgelost krijgen?

ik kan het bestand niet uploaden, (te groot), kan ik het je mailen? mijn e-mail adres: chris@dikota-metal.be

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan