• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst met alle appels onder elkaar weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

huppelpaard

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2018
Berichten
157
beste forum leden ik ben op zoek naar een oplossing om alle appels onder elkaar te krijgen maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.

bestaat er een oplossing om de gehele regel weer te geven van de gevonden resultaat om een voorbeeld te noemen appel 2017 laatste oogst

alvast bedankt voor het uitzoeken

zie bijlage
 

Bijlagen

  • lijst met appels.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Voor Excel 365:
Code:
=FILTER(A1:A21;ISGETAL(VIND.SPEC("appel";A1:A21));"")
Voor overige versies van Excel:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(A:A;KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("appel";A$1:A$21));RIJ(A$1:A$21);EXP(99));RIJ(A1)));"")
Let op: dit is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter. Daarna doorvoeren naar onder.
 
sorry dat was ik vergeten te vermelden.

ik heb de =ALS.FOUT(INDEX(A:A;KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("appel";A$1:A$21));RIJ(A$1:A$21);EXP(99));RIJ(A1)));"") code gebruikt

bestaat er trouwens ook een mogelijkheid om het aantal te tellen als de cellen willekeurig zijn dus geen vaste grootte van kolom/tabbel

voorbeeld
appel 1000
appel 2010 A
peren 1001
appel 2011
peren 1002
appel 2012

appel 1000
appel 2010 A
peren 1001
appel 2011
appel 9999
appel 2012



appel 1000
peren 1008
peren 1001
peren 1000
peren 1002
appel 2012


dit kunnen 3 tabellen zijn maar ook 10 of meer (allemaal in rij A)

stel ik wil in B1 weten hoeveel x het woord appel in het 1e kolom/tabel voorkomt
in b2 (2e kolom/tabel)
in b3 3e kolom enz enz

ik was al bezig met aantal formule met naamverwijzing maar ik weet nooit hoeveel van die kolommen / tabellen gemaakt gaan worden
elke kolom/tabel begint wel met dezelfde naam dus de 1e regel is altijd hetzelfde en loopt steeds op dit herhaalt zich steeds opnieuw
 
Laatst bewerkt:
Als je bereid bent een hulpkolom te gebruiken is de oplossing vrij simpel met AANTALLEN.ALS. Kolom B kun je eventueel ook verbergen.
 

Bijlagen

  • vb_Huppelpaard (AC).xlsx
    19,4 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je een heel andere vraag, die je onhandig herformuleert in fruit.
Gebruik Excel: sorteren, draaitabel, dynamische tabel.
 

Bijlagen

  • __fruitmix.xlsb
    10,7 KB · Weergaven: 15
je hebt helemaal gelijk

ik heb een nieuwe bijlage toegevoegd misschien is het dan wel duidelijk.
ik heb office 2019 dus de filter functie kan ik niet gebruiken blijkt.... mijn doel is om evt een hulpblad te gebruiken om aan te geven dat fruit 01 08 appels heeft en fruit 02 08 appels en fruit 03 12 appels ....
het zijn geen vaste waarden dus het veranderd wel eens van 08 naar 04 bijv



mijn uitleg is niet altijd even duidelijk sorry hiervoor
 

Bijlagen

  • Nieuw - Microsoft Excel-werkblad.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Dat je in Excel 2019 niet zou kunnen filteren lijkt me echt onzin.
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel de =filter formule die is niet te gebruiken onder office 2019

ik begin al aardig mijn doel te bereiken maar zie mijn bijlage
als ik op het 1e tab 3_Meetverslag rij 14-18 verwijder dan kloppen de gegevens niet meer op tab hulpblad
hoe kan ik dit verhelpen?

zie bijlage
 

Bijlagen

  • xxxxxxxxxxxxxx.xlsx
    184,1 KB · Weergaven: 8
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan