Lijst met beschikbare computers niet aanwezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo! :)

Sinds kort kan ik opeens niet meer via de verkenner de Pc's in het netwerk zien. ook mijn NAS is onzichtbaar. hoewel, als ik ze ping, krijg ik wel een goeie respons. maar als ik er via \\192.168.xxx.xxx naartoe ga, krijg ik de melding dat ik geen rechten heb :S

Ik weet niet precies sinds wanneer dit is, en wat dit dus kan hebben veroorzaakt.

Hebben jullie ideen wat ik zou kunnen checken?

ALvast ebdankt! :D:thumb:

Dit is waarschijnlijk gebeurd na een bepaalde update.
De oplossing voor mij was althans, op elke computer dezelfde gebruikersaccounts aanmaken en met een beetje geluk...:)

dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk, aangezien bestandsdeling en een hele hoop andere services dus nu niet meer mogelijk zijn. Verder heb ik hier nog nooit van gehoord.

hoe waarschijnlijk acht jij dit in schaal van 1 op 10?

Waarom zou bestandsdeling niet meer mogelijk zijn ??
Het kan zijn dat je hier nog nooit van gehoord hebt, maar er is nog zoveel te horen:o
De kans schat ik 8, maar kansberekening heb ik niet op school gehad.

Je kan zegmaar schijven sharen, rechten toekennen aan eventuele externe gebruikers e.d. kortom, iedereen moet erbij kunnen. ik kan me niet voorstellen dat ze dan zo een groot gedeelte van de software overboord gooien om eventuele veiligheid te waarborgen.

kortom, er moet een andere manier zijn om te kijken welke pc's in het netwerk zitten, en kunnen worden benaderd, denk je niet?

Ik hoor graag wat je denkt :)

van de software overboord gooien om eventuele veiligheid te waarborgen

Dit moet je eens nader verklaren.

Waarom probeer je niet eens met systeemherstel de boel terug te zetten naar een tijdstip toen het nog wel in orde was.

Je kunt trouwens de beveiliging heel goed per gebruiker instellen in windows 7.
Dat is een beetje lastig uit te leggen, maar ik zie dat je it student bent dus daar kom je vast wel uit.

Ik verwoord het op deze manier, omdat jij het hebt over een bepaalde update, waardoor een gedeelte van de software (een netwerkservice) verloren zou gaan, begreep ik.
Ik zal eens voorstellen aan de persoon die dit probleem heeft. Ik had hem zijn vraag laten posten, via mijn account.

haha :P ja, ik ben ICT Student :P maar soms kom ik er ook niet even in 1 keer uit :P ik houd meer van de hardware kant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan