• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met cellen onder elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste mensen,

Ik wil met een lijst (validatie) aantal cellen onder elkaar in sheet 2 op sheet 1 laten verschijnen d.m.v. lijst C7

Ik het geprobeerd met Vert. zoeken en horiz. zoeken maar het lukt niet.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedank.

Zie bijlage.

Mv/Gr

Bijlagen

Ik begrijp niet helemaal je vraag zou je het wat duidelijker kunnen uit leggen? want wil je nou die lijst van sheet 2 in sheet 1 krijgen of iets anders?

Ja,

Het merken auto dien te verschijnen in sheet 1als ik in sheet 1 cel C7 kiest voor automerken.
Dit telt ook voor brommer en fietsen.

(Sheet 2 dient als data base en sheet als overzicht.)

Pfoe sorry nee zo gevorderd ben ik ook niet met excel! ik zal thuis nog even verder kijken als ik tijd heb vanavond!

Hallo Noord25

Is dit soms de bedoeling?

Je mag geen bereiken een naam geven, waarin een spatie staat, daarom maar gekozen voor auto, brommer en fiets.

Bijlagen

Beste mensen,

Ik wil met een lijst (validatie) aantal cellen onder elkaar in sheet 2 op sheet 1 laten verschijnen d.m.v. lijst C7

Ik het geprobeerd met Vert. zoeken en horiz. zoeken maar het lukt niet.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedank.

Zie bijlage.

Mv/Gr

Hoi,

Ik denk dat je dit bedoeld, de form zijn zo verder te copy,

JTMT

Bijlagen

Het werk wel, maar de bedoeling is wel dat het gegevens in sheet 2 onder elkaar blijven staan.

Het hulp die ik krijg moet ik kopiëren naar een andere standaard Excel bestand.

Zie Excel bestand post 1 (bijlage 1)

Het werk wel, maar de bedoeling is wel dat het gegevens in sheet 2 onder elkaar blijven staan.

Het hulp die ik krijg moet ik kopiëren naar een andere standaard Excel bestand.

Zie Excel bestand post 1 (bijlage 1)

Zo dan,

JTMT

Bijlagen

Hallo Noord25,

Misschien zoek je wat er in de bijlage staat. Wel even kijken op sheet 2, waar ik, om het netjes te kunnen oplossen, de lijstjes wat heb geordend (netter neergezet).

Bijlagen

Nog een extra punt!
I
k wil de tekst “maak u keuze” in het Combobox zetten.

De bedoeling is dat bij het afsluiten en heropen van het bestaand de bovengenoemde tekst automatisch in het combobox verschijn.

Mv/Gr

Het is opgelost. Zie code

Code:
Private Sub Workbook_Open()
   Application.ScreenUpdating = False
 With Sheets("Naam")
 .ComboBox1.Text = ["Maak u keuze"]
 Application.ScreenUpdating = True
 End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.