• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst met email adressen van exel naar outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonbon

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
deze vraag is eerder gesteld voor outlook maar toch wil ik hem nogmaals stellen omdat ik het niet begrijp..

Ik heb windows XP en office 2007

Het zou fijn zijn als iemand me kan helpen stap voor stap aan te geven hoe dit moet.
Ik lees iets over code : maar na een uur zoeken in exell en internet kom ik er zonder jullie hulp niet uit.......

Ik heb in excel een hele grote lijst met email adressen en namen nu moet ik naar al die email adressen een email verzenden. Ik wil de email adressen in de bcc kolom voegen
van mijn email programma outlook express maar nu zou ik niet weten hoe dat moet want als ik kopieren plakken doe krijg ik alleen de bovenste,
nog mooier zou het zijn als de namen ook nog in de tekst komen als beste ....

mocht dit mogelijk zijn dan spaart dit me dagen werk uit,

bij voorbaat hartelijk dank....

met vriendelijke groet

Koen

Ik lees iets over code
Koen,

Ik gebruik al geruime tijd de volgende code van Wigi:
Code:
Sub cellenSamenvoegen()
'  ______________________________________________________________________________
' |                                                                              |
' |  Wim Gielis                                                                  |
' |  wimmekegielis@hotmail.com                                                   |
' |  05/05/2007, revised 07/02/2007                                              |
' |  Custom module to join the contents of cells and put them in                 |
' |         Immediate Window and also on the Clipboard                           |
' |  Also on http://www.wimgielis.be                                             |
' |______________________________________________________________________________|

'voorafgaande noot: om de samengevoegde cellen naar het Klembord te kopiëren moet je bij
[COLOR="red"][B]'Tools > References... (Extra > Verwijzing) een vinkje zetten bij Microsoft Forms 2.0 object library[/B][/COLOR]    Dim rng As Range
    Dim lAantal As Long
    Dim rLegeCellen As Range
    Dim arrSamen() As String
    Dim sScheiding As String
    Dim sSamengevoegd As String
    Dim MyDataObj As New DataObject
    Dim sKlembordGelukt As String

On Error Resume Next
    Set rLegeCellen = Selection.SpecialCells(xlCellTypeBlanks)
    On Error GoTo 0

If Not rLegeCellen Is Nothing Then
        If rLegeCellen.Count = Selection.Count Then
            MsgBox "Je hebt enkel lege cellen geselecteerd. De macro stopt hier.", vbInformation, Application.UserName
        End If
    Else
        sScheiding = Application.InputBox("Geef het scheidingsteken op aub." & vbNewLine & vbNewLine & "(Je mag " _
            & "bijvoorbeeld ook , typen gevolgd door een spatie of zelfs dit vak leeglaten)", "Scheidingsteken", _
            "; ", Type:=2)

lAantal = 0

'array inlezen
        For Each rng In Selection
            lAantal = lAantal + 1
            ReDim Preserve arrSamen(lAantal)
            arrSamen(lAantal) = rng.Text
        Next

'de tekst samenvoegen
        sSamengevoegd = Join(arrSamen, sScheiding)

'het scheidingsteken aan het begin niet meenemen
        sSamengevoegd = Right(sSamengevoegd, Len(sSamengevoegd) - Len(sScheiding))

'de samengevoegde tekst naar het Immediate Window overbrengen
        Debug.Print sSamengevoegd & vbNewLine

'de samengevoegde tekst naar het Klembord overbrengen
        On Error GoTo 0
        MyDataObj.SetText sSamengevoegd
        MyDataObj.PutInClipboard

If Err.Number = 0 Then sKlembordGelukt = " en ook op het Klembord"
        On Error GoTo 0

MsgBox lAantal & " cellen werden samengevoegd" & vbNewLine & vbNewLine & "De inhoud van de samengevoegde " _
            & "cellen staat nu in het Immediate Window in VBE" & sKlembordGelukt, vbInformation, Application.UserName
    End If
End Sub
In het voorbeeld heb ik deze al in een module geplakt. Je ziet dat op het blad ontwikkelaars bij VBA.

nog mooier zou het zijn als de namen ook nog in de tekst komen als beste ....
Voor dit deel verwijs ik je naar deze site

Weet overigens ook dat veel adressen in bcc soms bij de ontvanger worden afgehandeld als spam

Bijlagen

Beste Rob,

bedankt voor je reactie !
Wat ik nu juist niet begrijp is wat ik met die code moet?
waar moet ik die invullen , hoe werkt dat ( graag stap voor stap )

mvg

Koen

Koen,

Ik gebruik al geruime tijd de volgende code van Wigi:
Code:
Sub cellenSamenvoegen()
'  ______________________________________________________________________________
' |                                                                              |
' |  Wim Gielis                                                                  |
' |  wimmekegielis@hotmail.com                                                   |
' |  05/05/2007, revised 07/02/2007                                              |
' |  Custom module to join the contents of cells and put them in                 |
' |         Immediate Window and also on the Clipboard                           |
' |  Also on http://www.wimgielis.be                                             |
' |______________________________________________________________________________|

'voorafgaande noot: om de samengevoegde cellen naar het Klembord te kopiëren moet je bij
[COLOR="red"][B]'Tools > References... (Extra > Verwijzing) een vinkje zetten bij Microsoft Forms 2.0 object library[/B][/COLOR]    Dim rng As Range
    Dim lAantal As Long
    Dim rLegeCellen As Range
    Dim arrSamen() As String
    Dim sScheiding As String
    Dim sSamengevoegd As String
    Dim MyDataObj As New DataObject
    Dim sKlembordGelukt As String

On Error Resume Next
    Set rLegeCellen = Selection.SpecialCells(xlCellTypeBlanks)
    On Error GoTo 0

If Not rLegeCellen Is Nothing Then
        If rLegeCellen.Count = Selection.Count Then
            MsgBox "Je hebt enkel lege cellen geselecteerd. De macro stopt hier.", vbInformation, Application.UserName
        End If
    Else
        sScheiding = Application.InputBox("Geef het scheidingsteken op aub." & vbNewLine & vbNewLine & "(Je mag " _
            & "bijvoorbeeld ook , typen gevolgd door een spatie of zelfs dit vak leeglaten)", "Scheidingsteken", _
            "; ", Type:=2)

lAantal = 0

'array inlezen
        For Each rng In Selection
            lAantal = lAantal + 1
            ReDim Preserve arrSamen(lAantal)
            arrSamen(lAantal) = rng.Text
        Next

'de tekst samenvoegen
        sSamengevoegd = Join(arrSamen, sScheiding)

'het scheidingsteken aan het begin niet meenemen
        sSamengevoegd = Right(sSamengevoegd, Len(sSamengevoegd) - Len(sScheiding))

'de samengevoegde tekst naar het Immediate Window overbrengen
        Debug.Print sSamengevoegd & vbNewLine

'de samengevoegde tekst naar het Klembord overbrengen
        On Error GoTo 0
        MyDataObj.SetText sSamengevoegd
        MyDataObj.PutInClipboard

If Err.Number = 0 Then sKlembordGelukt = " en ook op het Klembord"
        On Error GoTo 0

MsgBox lAantal & " cellen werden samengevoegd" & vbNewLine & vbNewLine & "De inhoud van de samengevoegde " _
            & "cellen staat nu in het Immediate Window in VBE" & sKlembordGelukt, vbInformation, Application.UserName
    End If
End Sub
In het voorbeeld heb ik deze al in een module geplakt. Je ziet dat op het blad ontwikkelaars bij VBA.

Voor dit deel verwijs ik je naar deze site

Weet overigens ook dat veel adressen in bcc soms bij de ontvanger worden afgehandeld als spam

Wat ik nu juist niet begrijp is wat ik met die code moet?
Koen,

Het is redelijk eenvoudig:
  • Kopieer de tekst van de macro
  • Ga naar VBA
  • Kies invoegen - module
  • Plak de tekst van de macro
  • om de samengevoegde cellen naar het Klembord te kopiëren moet je bij
  • 'Tools > References... (Extra > Verwijzing) een vinkje zetten bij Microsoft Forms 2.0 object library
  • markeer je mailadressen
  • Activeer de macro
  • Er komt een melding welk scheidingsteken je wilt gebruiken: bij OE een ;
  • Er komt een melding dat de adressen op het klembord staan
  • Je gaat naar OE
  • Daar klik je op BCC
  • Plak de mailadressen
  • Weet overigens ook dat veel adressen in bcc soms bij de ontvanger worden afgehandeld als spam

Beste Rob,

wederom bedankt voor je uitleg,
Wordt zeer gewaardeerd!!!

Ik heb nog een paar aanvullende vragen in rood achter je uitleg gezet....
Ik denk dat het daarna wel gaat lukken)

dankje en fijne dag

groetjes

Koen

Koen,

Het is redelijk eenvoudig:
  • Kopieer de tekst van de macro ( ik neem aan dat dit mijn e mail adressen zijn?)
  • Ga naar VBA ( waar kan ik VBA vinden?)
  • Kies invoegen - module
  • Plak de tekst van de macro
  • om de samengevoegde cellen naar het Klembord te kopiëren moet je bij
  • 'Tools > References... (Extra > Verwijzing) een vinkje zetten bij Microsoft Forms 2.0 object library
  • markeer je mailadressen
  • Activeer de macro (hoe activeer ik een Macro ?)
  • Er komt een melding welk scheidingsteken je wilt gebruiken: bij OE een ;
  • Er komt een melding dat de adressen op het klembord staan
  • Je gaat naar OE
  • Daar klik je op BCC
  • Plak de mailadressen
  • Weet overigens ook dat veel adressen in bcc soms bij de ontvanger worden afgehandeld als spam

•Kopieer de tekst van de macro ( ik neem aan dat dit mijn e mail adressen zijn?)
Nee, dat is de tekst van sub t/m end sub uit een eerdere posting #2

•Ga naar VBA ( waar kan ik VBA vinden?)
Als je het tabblad ontwikkelaars aanklikt, zie je links VBA. Ontbreekt dat tabblad dan moet je die eerst aanvinken.

•Activeer de macro (hoe activeer ik een Macro ?)
Op datzelfde tabblad ontwikkelaars

Kijk , no kom ik ergens..... kon al gee tabblad ontwikkelaars vinden, gelukkig was dat in google goed te vinden hoe dat moet worden aangevinkt,

nogmaals mijn dank, ik ben weer wijzer,

fijn weekend

groet

Koen

Nee, dat is de tekst van sub t/m end sub uit een eerdere posting #2

Als je het tabblad ontwikkelaars aanklikt, zie je links VBA. Ontbreekt dat tabblad dan moet je die eerst aanvinken.

Op datzelfde tabblad ontwikkelaars

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan