• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met geboorteplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorick22

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag waarbij ik het antwoord waarschijnlijk al weet, echter wil ik toch kijken of ik wellicht iets over het hoofd zie.

Ik heb een lijst met namen en geboorteplaatsen. Om iets te kunnen vertellen over de diversiteit binnen onze organisatie moet ik weten in welke landen iedereen is geboren. De vraag is ook of iemand weet of het mogelijk is om dit gemakkelijk op te lossen binnen Ecxel.

Elke hulp is welkom, maar als er niets is dan los ik het wel met de hand op.

alvast bedankt.

Groet Jorick

Hallo,

bij deze een voorbeeldje, in het oorspronkelijke bestand staan nog wat extra kolommen, maar dit moet niet uitmaken voor de vraag.

De kolom die nu leeg is moet dan gevuld worden met het bijbehorende land.
Ik heb willekeurig een paar uit de lijst getrokken, dus de daadwerkelijke lijst bestaat uit meer dan 350 regels en ieder een andere stad.

Bekijk bijlage Helpmij voorbeeldbestand.xlsx

En waar moet XL die landen dan gaan zoeken ?

Je zoekt dus feitelijk een land bij een stadsnaam, oftewel de functie =LAND(STAD). Die bestaat niet helaas... :-(

Je zou een lijst moeten maken met plaatsnamen met het bijbehorend land. Maar je zult rekening moeten houden dat een plaatsnaam vaker dan 1 keer in een land kan voorkomen en dat een plaatsnaam ook in verschillende landen kan voorkomen.

Kees

Die lijst maken is waarschijnlijk net zoveel werk als handmatig overal het land achter zetten...

Meeste zal toch wel NL zijn? Dus als je dit overal in kopieert en dan handmatig de uitzonderingen erin zet ben je volgens mij het snelst klaar.

Succes.

op Wikipedia staat alvast een lijst van Nederlandse plaatsen.
de andere landen heb ik niet naar gezocht.
succes :P

Het is ook mogelijk om iets te ontwikkelen dat de plaatsen en landen (die je zelf in eerste instantie invult), in een lijst opslaat.
Als je dan later een plaats invult die al bestaat, dan wordt tijdens het invullen de plaats al getoond.
En als je dan enter in drukt komt het land er bij.
Maar ja, de eerste keer moet je ze zelf invullen.

Laatst bewerkt:
IK was inderdaad al bang voor deze antwoorden, maar ik dacht niet geschoten is altijd mis.

Bedankt voor de hulp, dan ga ik het maar op de ouderwetse manier doen:).

Ik zal de discussie op gesloten zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan