Lijst met gebruikers groepen ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SteveFH

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Goede ochtend =)

Ik zit hier al een tijdje mee te worstelen. Hoe kan ik alle gebruikers groepen van Windows ophalen (en bijvoorbeeld in een string zetten of een textbox)? Want als ik in mijn project, waar ik nu aan werk, gebruik maak van de 'Gebruikers' groep en dat programma wordt gebruikt op een Engelse PC werkt dat niet lekker (gezien het feit dat de Engelse PC alleen de groep 'Users' kent).

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen =)

- Steve

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kent de Nederlandse PC ook de map "Users". Als ik een bestand wil opslaan dan werkt: "C\Users\...\..." Dus als je programma Engels maakt dus i.p.v. "Gebruikers", "Users" maakt. Werkt het misschien. Ik zou alleen wel iets van een back-up maken anders raak je misschien wat code kwijt en dat wil je niet hebben. Dat weet ik uit ervaring:(

Ik weet het niet zeker hoor!

Bedankt voor je reactie. Echter is dit niet helemaal wat ik bedoel ;) Wat ik probeer te doen is het ophalen van alle gebruikers groepen die Windows kent. Dus dan krijg je groepen als: Gebruikers, Administrators, enzovoort.

En wat betreft het kwijtraken van code, daar heb ik helaas ook ervaring mee =p

- Steve

Dit zou moeten werken:
[CPP]
DirectoryEntry localMachine = new DirectoryEntry("WinNT://" + Environment.MachineName);
DirectoryEntry admGroup = localMachine.Children.Find("administrators","group");
object members = admGroup.Invoke("members", null);
foreach (object groupMember in (IEnumerable)members)
{
DirectoryEntry member = new DirectoryEntry(groupMember);
lstUsers.Items.Add(member.Name);
}
[/CPP]

Bedankt voor je reactie. =)

Echter werkt dit niet aangezien ik werk met Visual Basic en niet met C++.

Toch bedankt. ;)

Het is geen C++ maar C#, en aangezien je vraag gewoon in het .NET gedeelte stond, maar oké deze is voor VB:

Code:
Dim localMachine As New DirectoryEntry("WinNT://" + Environment.MachineName)
Dim admGroup As DirectoryEntry = localMachine.Children.Find("administrators", "group")
Dim members As Object = admGroup.Invoke("members", Nothing)
For Each groupMember As Object In DirectCast(members, IEnumerable)
	Dim member As New DirectoryEntry(groupMember)
	lstUsers.Items.Add(member.Name)
Next

Ik zag 'CPP code' staan, dus ging er eigenlijk vanuit dat dat C++ betekend. =p En je hebt gelijk, ik had eigenlijk eerst even moeten vermelden dat ik opzoek ben naar een VB code. ;)

Ik heb je code even geprobeerd, maar ik krijg de fout dat 'DirecotryEntry' niet gedefinieerd is.

Wat kan ik fout gedaan hebben?

waarschijnlijk moet je nog even System.DirectoryService importeren.

Code:
imports System.DirectoryService

Bedankt, nu werkt het prima ^^

Bedankt voor je hulp en je reacties, het heeft erg goed geholpen =)

Groetjes,

Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan