• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met koppelingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiborv

Inventaris
Lid geworden
22 apr 2001
Besturingssysteem
Windows, Linux
Office versie
365
Ik heb een excel spreadsheet met enkele honderden regels. De eerste kolom van deze sheet verwijst naar een ordernummer. Van elke order is er een documentje en deze moet, voor meer info, geopend worden. Dat wil ik doen via een link via de kolom ordernummer (zie voorbeeld). In het voorbeeld werken de links van order 1 en 2 naar behoren, dat is het probleem dus ook niet, ik wil echter dat alle ordernummers aanklikbaar zijn en om enkele honderden ordernummers handmatig te koppelen, daar heb ik geen zin in. Slepen werkt helaas niet.

Kent iemand een manier die wel werkt? Eventueel via een macro? het ordernummer is gelijk aan de naam van het document dat er aan gekoppeld is, op de extensie na.

Ik hoor graag van jullie.

Bijlagen

Je bent wel ongeduldig en lui hé?:p

Ik ben al aan het proberen maar het wil niet één twee drie lukken, waarom heb je die tekst dan ook niet in één excelbestand verwerk? Dan gaat het wel werken.

Ongeduldig, ehhh ja altijd :p
Lui? Neuh, niet echt. Ben er al een paar dagen mee bezig?

Waarom niet alles in 1? Tja, was al zo en veranderen is toch wel een probleem nu.

Ben nog steeds niet verder gekomen, probeer de tekst al automatisch te importeren in excel, maar ja word doc's en excel werken niet samen, txt bestanden wel :rolleyes:

Heb zelf net zoiets, alleen dan 1200 regels lang en 21 kolommen, hoef alleen de 'excel-database' te veranderen en de rest gaat volledig automatisch, maar ja het bestand is dan ook 'maar' 48 mb groot geworden :)
Maar ik knutsel verder voor je.

Hoi,

Als je inderdaad je Word-bestanden met opvolgende nummers in 1 en dezelfde map hebt staan, werkt de toegevoegde bijlage. Je moet hem natuurlijk nog wel aanpassen aan jou eigen situatie.

Teun

Bijlagen

Vecom, je hebt mij absoluut op de goede weg geholpen, ik heb het alleen wat versimpeld,

=HYPERLINK(B2&".doc") werkt namelijk zelfstandig en is via slepen snel te reproduceren. De vaste link die jij in A1 had is op deze wijze niet nodig. Super dus, ik ben er uit :thumb:

Op zich wel ja, er moet nu wel een aparte kolom worden toegevoegd en daarvoor moet ik de ruimte wel hebben, maar ik ga wat rommelen..

Hint was trouwens duidelijk :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan