Lijst met meerdere niveaus Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Ik kan een lijst met meerdere niveaus aanmaken
1. Klik in de menubalk op Opmaak>>Opsommingstekens en nummering>>Tabblad meerdere niveaus>>1____________
1.1 __________
1.1.1_________

Klik op OK en begin je lijst. Als je met het volgende niveau wilt beginnen, gebruik je de Tab toets zodat 1.1 wordt aangegeven. Met Enter begin je met 1.2.

Hoe begin je met nummer 2? Ik kan dat alleen door het getal in te typen. Nadat ik heb geënterd (Enter) en de Tab toets heb gebruikt, wordt 2.1 ingevoegd in plaats van het getal 3 dat inmiddels was verschenen.

Kan dit ook gemakkelijker? Zie bijgevoegd document. Het gaat hier om Word 2003.

Bedankt voor het meedenken!

Bijlagen

Hoi,

Wanneer je een niveau hoger wilt na een 'Enter' druk je op Shift-TAB.
Nog een niveau hoger .... opnieuw Shift-TAB .... etc.
En wil je een niveau 'verder' dan de tab-toets

Laatst bewerkt:
Formidabel! Opgelost

Zijn er nog meer manieren?

Laatst bewerkt:
Ja hoor,

Vindt je deze manier niet efficient genoeg?
Je kunt ook de knoppen inspringing verkleinen en vergroten gebruiken.

Maar je bent nu eenmaal aan het typen als je een opsomming maakt en hebt je handen op het toetsenbord. Mijn ervaring: handiger om dan de toetscombi's te kennen en niet de muis te hoeven gebruiken .....

Bijlagen

• NotSoEfficently.JPG
    NotSoEfficently.JPG
    28,8 KB · Weergaven: 92
De manier met Shift + Tab vind ik het einde, echt heel goed. Ik moet dit iemand aanleren en dan vind ik het leuk als ik kan laten zien dat er meerdere mogelijkheden zijn. Zelf heb ik een absolute voorkeur voor toetsen en combinaties. Die liggen vast, kun je gemakkelijk terugvinden en je muisaanwijzer is steeds op een andere plek, dus werkbalken en menubalk staan bij mij niet favoriet;-)

Kan het ook via de menubalk? Op dit moment heb ik alleen 2007 tot mijn beschikking, dus ik kan het niet zelf uitzoeken.

Nogmaals heel hartelijk bedankt en zo lekker snel ook.

Hoi,

Ehh .. menubalk?
Zou kunnen, maar da's niet iets wat ik uit ga zoeken.
Al is het maar omdat dat de meest onlogische handeling is die ik voor deze bewerking kan bedenken .....:p

Mijn dank is, hoe dan ook, verpletterend. Inderdaad is het helemaal niet logisch. Inspringen en Tab is zeker voldoende. We zijn helemaal blij:D

Greetz van Mar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan