Hoi mede-forummers,
Toch weer een leuk probleem gevonden en ik vraag me af of het op te lossen valt. Wellicht dat iemand anders dit al eens heeft geprobeerd of een link heeft voor mijn probleem. Ik heb een overzicht in Excel gemaakt met allemaal variabelen die aangepast kunnen worden. Door middel van wat-als analyses- scenario's, kan je op die manier (talloze) scenario's maken. (Bijvoorbeeld in blad 2)
Nu vroeg ik mij. Kan ik op een ander tabblad (blad 1) een lijst maken (een soort gegevens validatie lijst), met daarin alle scenario namen. Zodra een scenario geselecteerd is in die lijst (nog steeds blad 1) dan wordt het gewenste scenario actief in blad 2. Bij het selecteren van een ander scenario, wordt het vorige scenario 'gewist' (variabelen naar begin stand) en wordt het nieuwe scenario van toepassing.
Wat is het nut hiervan? Op die manier voorkom je dat gebruikers het enorme overzicht gaan gebruiken met alle variabelen. Wellicht dat er ook een andere oplossing is waar ik niet aan heb gedacht. (Ik denk nu heel erg in termen van scenario beheer).
Wat ik overigens een enorm nadeel vind van de scenario optie in Excel is dat een vorig scenario niet gewist wordt als een nieuwe geselecteerd wordt. Dit is op te lossen door alle variabelen in de scenario module mee te nemen. Echter is die mogelijkheid gelimiteerd tot 32 variabelen

....
Ik ben heel erg benieuwd. out-of the box ideeën sta ik uiteraard ook voor open.
Toch weer een leuk probleem gevonden en ik vraag me af of het op te lossen valt. Wellicht dat iemand anders dit al eens heeft geprobeerd of een link heeft voor mijn probleem. Ik heb een overzicht in Excel gemaakt met allemaal variabelen die aangepast kunnen worden. Door middel van wat-als analyses- scenario's, kan je op die manier (talloze) scenario's maken. (Bijvoorbeeld in blad 2)
Nu vroeg ik mij. Kan ik op een ander tabblad (blad 1) een lijst maken (een soort gegevens validatie lijst), met daarin alle scenario namen. Zodra een scenario geselecteerd is in die lijst (nog steeds blad 1) dan wordt het gewenste scenario actief in blad 2. Bij het selecteren van een ander scenario, wordt het vorige scenario 'gewist' (variabelen naar begin stand) en wordt het nieuwe scenario van toepassing.
Wat is het nut hiervan? Op die manier voorkom je dat gebruikers het enorme overzicht gaan gebruiken met alle variabelen. Wellicht dat er ook een andere oplossing is waar ik niet aan heb gedacht. (Ik denk nu heel erg in termen van scenario beheer).
Wat ik overigens een enorm nadeel vind van de scenario optie in Excel is dat een vorig scenario niet gewist wordt als een nieuwe geselecteerd wordt. Dit is op te lossen door alle variabelen in de scenario module mee te nemen. Echter is die mogelijkheid gelimiteerd tot 32 variabelen



Ik ben heel erg benieuwd. out-of the box ideeën sta ik uiteraard ook voor open.