• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met scenario mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

prinsr

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2015
Hoi mede-forummers,

Toch weer een leuk probleem gevonden en ik vraag me af of het op te lossen valt. Wellicht dat iemand anders dit al eens heeft geprobeerd of een link heeft voor mijn probleem. Ik heb een overzicht in Excel gemaakt met allemaal variabelen die aangepast kunnen worden. Door middel van wat-als analyses- scenario's, kan je op die manier (talloze) scenario's maken. (Bijvoorbeeld in blad 2)

Nu vroeg ik mij. Kan ik op een ander tabblad (blad 1) een lijst maken (een soort gegevens validatie lijst), met daarin alle scenario namen. Zodra een scenario geselecteerd is in die lijst (nog steeds blad 1) dan wordt het gewenste scenario actief in blad 2. Bij het selecteren van een ander scenario, wordt het vorige scenario 'gewist' (variabelen naar begin stand) en wordt het nieuwe scenario van toepassing.

Wat is het nut hiervan? Op die manier voorkom je dat gebruikers het enorme overzicht gaan gebruiken met alle variabelen. Wellicht dat er ook een andere oplossing is waar ik niet aan heb gedacht. (Ik denk nu heel erg in termen van scenario beheer).
Wat ik overigens een enorm nadeel vind van de scenario optie in Excel is dat een vorig scenario niet gewist wordt als een nieuwe geselecteerd wordt. Dit is op te lossen door alle variabelen in de scenario module mee te nemen. Echter is die mogelijkheid gelimiteerd tot 32 variabelen :(:(:(....

Ik ben heel erg benieuwd. out-of the box ideeën sta ik uiteraard ook voor open.

veel tekst en geen voorbeeld,met een voorbeeld bestand wordt het misschien duidelijker

Iemand die hier een antwoord op weet? In mijn vorige bericht heb ik een hulpbestandje geplaatst.

voor punt 1 (de beginstand) : kopieer de begin stand naar een veilige plek, dan kun je altijd terug
voor punt 2 is het voor mij nog wat vaag, wat je van het scenario in blad 1 wilt weten.

Hoi sylvester-ponte ,

In blad 2 staat allemaal data. D.m.v. scenario's kunnen opties aan en uitgezet worden. Om dat te kunnen doen moet de gebruiker zich ook in blad 2 bevinden. Dit wil ik voorkomen. Daarom vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om in blad 1 een lijst weer te geven met alle scenario's die zijn opgesteld. In blad 1 kan de gebruiker dan een scenario aanklikken waardoor dat scenario 'actief' wordt, zonder naar blad 2 te gaan. In blad 2 wordt uiteindelijk een waarde gegenereerd. Alle waarden worden bij elkaar opgesteld in blad 2. De totale eindwaarde wordt uiteindelijk weergegeven in blad 1.

Echt duidelijk is je vraag niet.
Ik ben er van uit gegaan, dat je voor elke mogelijkheid een scenario wil.
Met de formule in bijlage, kan je elk scenario oproepen(ik mis dan wel scenario 3 door de structuur van de formule)
Misschien ben je er iets mee?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan