• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Lijst met selectiecriteria wissen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Goedemorgen,

Hoe kan ik de lijst met selectiecriteria in een draaitabel wissen?

1703147685317.png
Dit zijn allemaal "oude gegevens" die ooit een keer in de draaitabel zijn voorgekomen. Ik zou die weg willen hebben zodat ik alleen maar de echt actuele zie.

Kan dat?

Gevonden op internet

Om de lijst met selectiecriteria in een draaitabel in Excel te wissen, volg je deze stappen:

1. Selecteer de cel in de draaitabel waar het selectiecriterium staat dat je wilt verwijderen.
  2. Ga naar het tabblad "Analyseren" (of "Data" afhankelijk van je Excel-versie) in het lint.
  3. Klik op "Invoegen" in het gedeelte "Filters".
  4. Klik op "Selectie opheffen" of "Wis filter" (de exacte bewoording kan variëren afhankelijk van je Excel-versie).
Hiermee wordt de selectiecriteria voor dat specifieke veld in de draaitabel gewist. Herhaal deze stappen indien nodig voor andere velden.

Klik in je draaitabel en druk op de Draaitabel opties in het lint. Klik op de tab Gegevens en kies "Geen" bij "Aantal items per veld dat behouden moet blijven":
1703148885510.png
Na verversen van de draaitabel zouden de "oude" gegevens weg moeten zijn. Soms moet je het veld in kwestie even uit de draaitabel slepen, vernieuwen en weer terugzetten om e.e.a. voor elkaar te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan