• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met waarden uit kolom A als waarde in kolom B "waar" is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

etimm

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2011
Ik heb in een excel blad twee kolommen. Een met waarden en de ander met hierin "waar" of "niet waar".

Het is de bedoeling dat alleen de waarden uit kolom A in een lijst worden gezet waarbij de waarde in kolom B "waar" is.

Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder dat er lege regels tussen komen?

Blad1
A-------------B
erik----------WAAR
marco-------NIET WAAR
henk--------WAAR
jan-----------NIET WAAR

Blad2
A
erik
henk

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(Blad1!B2;Blad1!A2;"")
als je dan op kolom A in blad 2 een filter zet en lege cellen uitvinkt
en je gebruikt in je vraag "niet waar" maak hier "onwaar" van dan werkt ut

Ik wil het eigenlijk zonder filter. Is dit mogelijk?

Laatst bewerkt:
Zonder hulpmiddelen zoals filters of een draaitabel, wordt het waarschijnlijk een macro. Hoewel, mogelijk komt er iemand met een klein formule wondertje. Ik heb daar nooit het geduld voor. Ik schrijf sneller een macro dan dat soort dingen uitdenken ;)

Een aanpak met formules, twee varianten. Voor de overzichtelijkheid staat de lijst op hetzelfde werkblad, maar de formules kunnen probleemloos aangepast worden om op een ander werkblad te functioneren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een aanpak met formules, twee varianten. Voor de overzichtelijkheid staat de lijst op hetzelfde werkblad, maar de formules kunnen probleemloos aangepast worden om op een ander werkblad te functioneren.

Als ik jouw bestand open blijven alle aantallen in hulpkolom C op "0" staan en zowel kolom F als G blijven leeg.

De formule uit G lijkt me ideaal (met hulpkolom) maar het lijkt hier niet te werken.

Als ik hier het geposte bestand open, werkt het zoals voorzien.

Wher

1) mooi staaltje techniek
2) waar het op vast loopt is "WAAR"; in de engelse versie gaat het goed, maar in de Nederlandse versie wordt WAAR gezien als een functieuitkomst en kun je die niet tellen. als je ctrl-h waar -> henk doet en past de formule aan gaat het wel goed.

Etimm,

Gebaseerd op de opmerking van wampier, probeer eens in de formule in kolom C de quotes ("") rond WAAR te verwijderen, of gebruik een ander woord in kolom B, bijvoorbeel "OK" en "Niet OK" en pas de formule in kolom C overeenkomstig aan.

Etimm,

Gebaseerd op de opmerking van wampier, probeer eens in de formule in kolom C de quotes ("") rond WAAR te verwijderen, of gebruik een ander woord in kolom B, bijvoorbeel "OK" en "Niet OK" en pas de formule in kolom C overeenkomstig aan.

Ik had niet verwacht dat "WAAR" zoveel zou uitmaken. Bedankt voor de tip wampier! Nu werkt het! Heel erg bedankt voor de mooie excel code WHER!

Het bestand hierboven is aangepast, met de formules nu ook op een ander blad als de gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan