• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst naar Tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
formule

In de cel a2 de volgende code typen:
Code:
=INDIRECT(ADRES(KOLOM()+(RIJ()-1)*4;9))
Dan copiëren en plakken in het bereik A2 : d29
Ik zie wel dat je lijst niet consequent werd opgemaakt. Ze begint met vier gegevens per team en later vijf. Daar zal je zelf een mouw aan moeten passen.
Beste groeten,
Paul.

Een iets andere aanpak in bijlage, met een paar woorden uitleg.
Stap 1: inbrengen formule in A2, opgelet matrixformule dus invoeren met ctrl+shift+enter. Vervolgens naar beneden slepen zover je denkt nodig te hebben. De formules in het voorbeeld kijken naar bereik I1:J1000, indien je in kolom I en J nog verder dan rij 1000 wil aanvullen, verander dan de bereiken. Je kan er ook dynamische bereiken van maken indien je daar vertrouwd mee bent.
Stap 2: inbrengen formule in B2 (gewoon enter, geen matrixformule), opzij slepen tot E2, vervolgens naar beneden.
De teksten "Three Member Teams" en "Four Member teams" heb ik verwijderd uit kolom I. Indien je deze aanduidingen echt wil behouden, zet ze dan in een kolom ernaast.
Dit "systeem" gaat er van uit dat er enkel teams met 3 of 4 leden voorkomen, indien er teams met 1, 2, 5 of meer leden voorkomen klopt de tabel niet meer.

Bijlagen

WEHR, enorm bedankt, het werkt nu.
De teksten Three Player Teams en Four Player Teams komen van de internetpagina waar ik de gegevens vandaan haal. Deze zullen dus iedere keer weer tevoorschijn komen. Nu kan ik wel door middel van Voorwaardelijke opmaak deze teksten elimineren.
Dan nog een vraagje, Is het ook mogelijk deze lijst te sorteren?

De teams worden in kolom A (vanaf A2) weergegeven in de volgorde waarin ze voorkomen in kolom I.
De team members worden op dezelfde rij als hun team gezet.
Als je dus de volgorde in kolom I verandert, wordt dat weerspiegeld in de tabel (kolom A:E).
Wat bedoel je eigenlijk precies met "sorteren"?

zegmaar eerst op aantal spelers in het team, en vervolgens op de Class (1 of 2).

Opgelost

Ik heb het al opgelost dmv een Macro en Plakken Speciaal.

Toch bedankt iedereen.

Groet,

Jeffrey

Ik heb het al opgelost dmv een Macro en Plakken Speciaal.
Het geldt voor vele vragenstellers op dit forum:
je kunt beter eerst zelf eens goed over een vraag nadenken, alvorens ze op het forum op te plaatsen...

@WHER: even een snel vraagje, hoe verander ik de formule voor bijvoorbeeld alleen 2 of 3 leden in een team?

Om slechts 2 of 3 leden van elk team te tonen, sleep je de formule slechts 2 of 3 kolommen naar opzij (i.p.v. 4)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan