harrybrinkman
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 nov 2019
- Berichten
- 111
- Besturingssysteem
- Windows 11 home
- Office versie
- Ms Office 365
Toppers,
Ik gebruik een excellijst om mijn postzegelverzameling bij te houden. Ik heb in kolom 1 het catalogusnr. staan en alle info, waaronder de verschillende soorten (4) met hun waarden in de zelfde rij erachter. Nu heb ik speciale verzamelsoftware gekocht om mijn verzameling beter te kunnen beheren, en deze heeft ook een importfunctie voor excel. Echter is dat programma zo gebouwd dat elke soort zegel (4) een eigen rij moet hebben, terwijl ik dat nu in 1 rij heb. Mijn huidige lijst is echt duizenden rijen groot, dus om dat allemaal handmatig te gaan aanpassen kost me weken
Weet iemand raad hoe je dit oplost? Het is een eenmalig klusje want zodra ik deze gegevens heb geïmporteerd zal ik de excellijst niet meer gebruiken.
Ik heb een voorbeeldbestand meegestuurd om e.e.a. uit te leggen
Ik gebruik een excellijst om mijn postzegelverzameling bij te houden. Ik heb in kolom 1 het catalogusnr. staan en alle info, waaronder de verschillende soorten (4) met hun waarden in de zelfde rij erachter. Nu heb ik speciale verzamelsoftware gekocht om mijn verzameling beter te kunnen beheren, en deze heeft ook een importfunctie voor excel. Echter is dat programma zo gebouwd dat elke soort zegel (4) een eigen rij moet hebben, terwijl ik dat nu in 1 rij heb. Mijn huidige lijst is echt duizenden rijen groot, dus om dat allemaal handmatig te gaan aanpassen kost me weken

Ik heb een voorbeeldbestand meegestuurd om e.e.a. uit te leggen