• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst op werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Via een download krijg ik data aangeboden. Deze data wordt geknipt en geplakt op Blad3 in een ander Excel bestand.
Op Blad4 staat een zoekfunctie naar Blad3. Nadat de zoekdata is ingegeven komen enkele gegevens op het blad4 te staan vanaf andere bladen.
De data van blad3 heeft ook gelijke benaming, zie de voorbeeldgegevens hieronder.
a 1 A1 11 B1
a 2 A2 10 B2
b 3 A3 9 B3
b 4 A4 8 B4
b 5 A5 7 B5

c 6 A6 6 B6
c 7 A7 5 B7
d 89 A8 4 B8
d 10 A9 3 B9
d 11 A10 2 B10
Nu zou het fijn als er in een soort lijst (listbox) op Blad4 alle gegevens met bijvoorbeeld zoekfunctie "b" onder elkaar te zien zouden zijn.
Het maximale is gezet op 7 regels.
Zou dit mogelijk kunnen zijn en hoe?
Een macro zou misschien wel kunnen maar dan kan deze weer niet samenwerken met de zoekfunctie op Blad4, of misschien wel?
Bij voorbaat mijn hartelijke dank, Rubik.

Vanwege ontbreken voorbeeldje heb ik dat voor deze keer zelf maar even in elkaar geflanst. Mag je zelf omzetten naar je eigen situatie als het voldoet.

Bijlagen

Geachte AlexCEl, bedankt voor uw reactie. Echter zijn het niet twee kolommen maar 5 kolommen. Ik was hier al bang voor en inderdaad had ik beter een voorbeeld bestand mee kunnen sturen. Maar in KolomA staat a, in KolomB staat 1, in KolomC staat A1, in KolomD staat 11 en in Kolom E staat B1 enz. Kan het dan nog steeds?
Met vriendelijke groet, Rubik.

Ja hoor. Nog 1x een voorbeeldje mijnerzijds ter inspiratie...

Bijlagen

Lijst op werkblad.

Geachte AlexCEL, Ik heb het voor elkaar dat de lijst precies doet zoals ik het wens.
Heel hartelijk dank, Rubik

Geachte AlexCEL, Gisteren meldde ik u dat alles naar wens was en heb uw voorstel ingevoerd in mijn bestand. Echter werkt het daar niet. Ik heb geen idee waarom niet. Wat mij wel is opgevallen is dat er accoladen voor en achter de formule staan. Wat is de functie hiervan? Als ik dit doe dan krijg ik de formule uitgeprint in de cel. Ik gebruik Excel 2013 heeft het daar iets mee te maken? Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij even ten dienst te zijn? Met vriendelijke groet, Rubik.

De gebruikte functies zijn matrixfuncties. Die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter in vroegere versies van Excel. Dan komen de accolades er omheen te staan. In Excel 365 hoeft dat niet meer, vandaar dat ik het wel eens vergeet erbij te zetten.

Matrixfuncties gebruik je als je niet één uitkomst wilt van een formule maar meerdere uitkomsten, in jouw geval alle rijnummers die overeen komen met de zoekopdracht.

Let bij het overnemen op dat de verwijzingen goed staan en dat de laatste RIJ()-functie naar een cel in de eerste rij verwijst.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(B$2:B$11;AGGREGAAT(15;3;($A$2:$A$11=$I$2)/($A$2:$A$11=$I$2)*(RIJ($A$2:$A$11)-RIJ($A$1));RIJ(A1)));"")

Of deze zonder matrix

Geachte heren, na wat proberen en zuchten is het einelijk toch gelukt. Allen hartelijk dank, Rubik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan