• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst opstellen van openstaande testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Ik beschik over een excelblad waarin testresultaten weergegeven worden van verschillende monsters. Graag zou ik een dokument creeren waarop enkel de monsters verschijnen die nog dienen geanalyseerd te worden.

Welke monsters dienen nog geanalyseerd te worden ?
1. diegene waar in de kolom test_resultf nog geen cijfer is ingevuld én 2. waarvoor geldt dat in de kolom cancelled 'onwaar' is genoteerd.

Bovendien zou het leuk zijn mochten de monsters die nog geanalyseerd dienen te worden gerangschikt volgens test op die lijst zouden verschijnen.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.

Ik denk dat je dat gemakkelijk kunt doen met Autofilter of uitgebreid filter onder de menukeuze Data, Filter

Van een vorig bericht komt dit bestand :

Ik beschik over een tabblad met een lijst proeven en hun respektievelijke analyseresultaten.
De proeven worden herhaald in de lijst :

monster 1.....proef 1.......15.0
monster 2.....proef 7.......33
monster 1.....proef 5.......78.0
etc etc,

maw verschillende monsters in kolom a en verschillende testen in kolom b.

Ik zou nu automatisch een lijst willen maken zodat de analysresultaten van monster 1 en proef 1 op tabblad 2 komen te staan, monster 1 en proef 2 op tabblad 3, ....

Antw
Alles komt op blad2 te staan.

Maar waar het staat in het Forum heb ik niet kunnen vinden?

Misschien een stapje in de goede richting?

Pierre

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan