Lijst opvragen geactiveerde programma's (windows)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Ik heb een lijst met websites dat ik moet controleren of deze bestaat.
Echter bij een bestaande website krijg ik zo nu en dan deze popup melding, zie afbeelding en blijft de programmatuur hangen.
Eerst dacht ik het met sendkey op te lossen maar dat feestje ging niet door.
Ik had ooit een soort gelijke oplossing gebouwd waar ik een 2e Access applicatie er naast had draaien welke controleerde welke programma's (window) geactiveerd zijn en aan de hand van de lijst windows kon ik met de 2e Access applicatie (draait op basis van een form_timer) de betreffende window sluiten waardoor de programmatuur weer doorgang krijgt.
Ik heb wat gezocht online maar de lijst openstaande windows kon ik niet meer vinden.
Heeft iemand toevallig dit eerder gedaan en programmatuur heeft om een lijst met geactiveerde programma's op te vragen en deze te kunnen sluiten?

Inmiddels krijg ik bij bepaalde websites een popuppopup2.png

Als je wilt controleren of websites bestaan, gebruik dan tracert en/of cURL i.p.v. als een holbewoner elke website te openen, en de kans hebben om op SSL-issues vast te lopen.

Ik gok dat bij jou voorbeeld, dat die website buiten gebruik is. Vaak hangt er dan een ssl beveiligingscertificaat aan die niet bij dat domein behoort.

Nee website bestaat en zodra ik voor doorgaan heb gekozen dan is website te openen. Maar dan nog zou ik standaard deze popup willen sluiten en want zodra deze popup wordt afgeloten en hervat de programma. Vandaar dat ik opzoek ben om een lijst met geactiveerde programma zijn en deze popup dan kan afsluiten. Vooraf weet ik ook niet welke website wel of niet bestaat.

Waarom gebruik je dan geen cURL?

Haha goede vraag, die ken ik namelijk niet. Ik ga even googlen, bedankt voor de tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan