• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst sorteren met beveiliging op

• Onderwerp starter Onderwerp starter BTTF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BTTF

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Gewaardeerde helpers

Ik heb een tabel met lijst-functie.
Daar er enkele formules in staan hou ik graag de lijst beveiligd.
Ik kan dan evenwel de lijst niet meer sorteren op de kolomkoppen.
Ik heb nochtans bij het beveiligen sorteren en ook autofilter aangevinkt.
De kolomkoppen heb ik voor het beveiligen gedeblokkeerd in de format cells dialoog.

Wat doe ik verkeerd of wat zou ik nog moeten doen?
Het moet toch mogelijk zijn om een beveiligde lijst nog te kunnen sorteren; of niet?

Alvast bedankt

BTTF

Beste BTTF ;)

Je kan werken met een VBA code

Zoiets als dit:

Code:
Sub Sorteren()
Application.ScreenUpdating = False
ActiveSheet.UnProtect Password:="Verzinmaarwat"

Plaats hier uw code voor te sorteren.

ActiveSheet.Protect Password:="Verzinmaarwat"
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Groetjes Danny. :thumb:

sorteren

Bedankt Danny

Ik ga dit zo vlug mogelijk een proberen.
Van VBA ken ik eigenlijk niet veel maar zal een poging doen!

Groetjes

BTTF

sorteren

Danny

Het lukt mij niet om die VBA code te laten werken.
Kan jij het eens proberen het in het bestand te voegen.
Dan zou ik kunnen zien hoe ik in het vervolg te werk moet gaan.

Alvast bedankt voor je hulp

BTTF

Bijlagen

sorteren

Test deze eens

Dat blijkt al aardig goed te werken.
Soms sorteert hij evenwel niet altijd correct en zitten de kolomkoppen ergens midden in de lijst. Hiermee kan ik toch al wel verder.

Bedankt voor je hulp beste helper.

BTTF

Ik kan natuurlijk niet zien wat jij doet maar als je zoals in je voorbeeld op rij 7 ( B7 tot L7)de cel in de te sorteren kolom kiest sorteert hij toch altijd juist.
Is dit de opzet van je werkelijke bestand of is er een verschil in bereik ? Anders moet het bereik in de macro aangepast worden.

Hallo Rudi ( warme bakkertje ) als ik in windows7 met excel 2007 doe wat je schrijft heb ik hetzelfde voor als de TS , hij sorteert ook de rij 6 en de kolomkoppen staan op rij 80 . Waarschijnlijk terug een verschil tussen excel 2003/2007 ( zie jpeg )

Bijlagen

• sort.jpg
    sort.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 55
sorteren

Ik kan natuurlijk niet zien wat jij doet maar als je zoals in je voorbeeld op rij 7 ( B7 tot L7)de cel in de te sorteren kolom kiest sorteert hij toch altijd juist.
Is dit de opzet van je werkelijke bestand of is er een verschil in bereik ? Anders moet het bereik in de macro aangepast worden.

Dit is het werkelijke bestand en ik neem altijd een cel in B7:L7.
Nogmaals, als je de eerste keer sorteert werkt het perfect, maar als ik dan een andere rij sorteer duiken de kolomkoppen ergens in de lijst op en klopt het eigenlijk niet meer.
Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar ik gebruik windows XP en excel 2003.

groetjes

BTTF

Ik heb alle rijen achter elkaar gesorteerd en perfecto. Je klikt elke maal toch eerst op de Sorteren-knop, selecteert dan je cel en dan op ok ? Anders heb ik er geen verklaring voor :confused:

sorteren

Beste bakkertje

Dit is bij mij het resultaat als ik op sorteren klik, cel E7 selecteer en vervolgens op ok druk.
De kolomkoppen zijn in de lijst verdwenen. Is dat bij jouw dan het geval niet?

BTTF

Bijlagen

Nope, werkt als een zonnetje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan