• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst sorteren of samenvoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tikkietegek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
2
Hallo exel goeroe's

Ik ben momenteel bezig met het verwerken en sorteren van een klantenlijst. Deze lijst bevat momenteel 4511 regels. Omdat het om zo veel informatie gaat heb ik het meeste werk overgelaten aan ASAP utilities (geweldig programma!).

Het is de bedoeling dat het volledige bestand gesorteerd word op de aanbieder van de dienst (KPN, vodafone etc..) zodat er mailings gedaan kunnen worden op een specifieke doelgroep. De lijst is zo opgebouwd dat er 1 regel staat met de gegevens van het abbonement, en een regel daaronder met de adresgegevens van een klant.

Oplossing 1 :
Het scheiden van het bestant is op zich geen probleem omdat ik met asap gewoon alle rijen kan selecteren waar bijv. KPN in voorkomt. Maar ik wil niet alleen de rij selecteren waar dus KPN in staat maar ik wil ook de regel die er onder staat selecteren waar de adresgegevens van de klant staan.

Is er een mogelijkheid om 1 rij te selecteren en dan ook automatisch de rij die eronder staat mee te pakken?

Oplossing 2:

De selectie is gebaseerd op een code die in regel 1 staat. Aan de hand van die code kan gezien worden bij welke aanbieder de klant zit. Zoals ik hierboven heb beschreven staan er twee regels per klant in. dit is een beetje omslachtig omdat er eigenlijk maar 1 cel van de tweede regel relevant is. Dus ik wil de informatie die in cel E2 staat laten kopieren naar cel B1 . En dit voor alle 2511 klanten. Zodat er een makkelijke selectie plaatsvind en het niet nodig is om 2 regels per klant te hebben.

Is dit mogelijk?

Voorbeeld van de situatie:

probleem.jpg




Alvast bedankt!
 
Oplossing 1 :
Het scheiden van het bestant is op zich geen probleem omdat ik met asap gewoon alle rijen kan selecteren waar bijv. KPN in voorkomt. Maar ik wil niet alleen de rij selecteren waar dus KPN in staat maar ik wil ook de regel die er onder staat selecteren waar de adresgegevens van de klant staan.

Is er een mogelijkheid om 1 rij te selecteren en dan ook automatisch de rij die eronder staat mee te pakken?

ASAP utilities kan dit ook aan. Zie bij Select > Move or resize selection...

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan