• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst sorteren op meerdere criteria ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter F1boy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

F1boy

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Ik heb een tabel met 3 kolomen, (naam, aantal, pnt voor, pnt tegen).
Nu wil ik de lijst met namen sorteren op deze 3 criteria. Ik heb eigenlijk alles wat ik weet al geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. sorteren in het data menu wil ook niet, er verschuift wel wat maar het lijkt nergens op

Markeer eerst de gehele lijst en kies daarna voor data sorteren.
Je kunt dan de verschillende sorteercriteria netjes aangeven.

F1boy,
Je zou een hulpkolom kunnen maken waarin je de wwarden van het aantal, punten voor en tegen bij elkaar optelt. Op die uitkomst kun je dan sorteren. Het is in dit geval natuurlijk mogelijk dat er een of meerdere zelfde uitkomsten zijn maar dan kun je in de sortering meenemen dat de namen in dit geval bv. alfabetisch worden gesorteerd.

De lijst selecteren en vervolgens data sorteren werkt niet, misschien komt het omdat ik geen getallen invul, maar het uitkomsten van berekeningen zijn. Want de namen voor aan de lijst verschuiven wel. Met macro's werken doe ik liever niet om de dood eenvoudige reden dat ik daar absoluut geen kaas van gegeten heb.

Als het nog niet opgelost is, hang dan eens een voorbeeldje aan.

Zonder voorbeeld vind ik het ook moeilijk te beoordelen wat de bedoeling is maar
zou data/autofilter werken?
Je kan dan filteren op alle criteria. Eventueel nog met gewenste aanpassingen.

Doe wat Jan van Asseldonk geschreven heeft. Zo'n macro kun je handmatig opnemen en daar hoef je zelfs geen vba voor te kennen.
Als dat niet werkt dan kan dat te maken hebben met relatieve/absolute celverwijzingen in de functies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan