Lijst - spatie na de getallen is inconsistent bij het gebruik van stijlen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik ben een document aan het opstellen waarbij ik gebruik maak van lijstjes (1. 1.1 1.1.1 1.1.1.1). Ik heb elke laag in een aparte stijl gestoken, maar de spatie na de getallen is inconsistent (zie bijlage). Hoe kan ik het aanpassen dat de spatie overal even groot wordt. In de oudere versies van word had je deze stijlen in de software zitten (Heading 1, ...) met de gewone opmaak zijnde zwart vetjes, terwijl ze nu zonder getallen zijn en met blauwe kleuren. Ik gebruik word 2010 versie.

Grtz

Bijlagen

• Styles.PNG
    Styles.PNG
    14,5 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Je haalt een paar zaken door elkaar, die in Word 2010 echter net zo werken als in de oudere versies. Om te beginnen: er is geen 'inconsistente spatie' na een nummer, maar een Inspringing. Verder kun je nog steeds gebruik maken van de stijlen Kop 1 (Heading 1), Kop 2 (Heading 2) etc. En die stijlen kun je net zo makkelijk aanpassen als je in de vorige versie gewend bent. Ja, als je in een leeg document begint met Kop 1 krijg je een blauw lettertype. Maar als je op de knop <Stijl wijzigen> klikt, kun je via <Opmaakset> de optie <Standaard, Zwart-wit> pakken om je basis instelling weer terug te krijgen. Ook kun je via die knop de kop opmaken naar je eigen inzichten.
Om een stijl te nummeren, kies je de knop <Lijst op meerdere niveau's>, en daaruit kies je dan de optie <Kop1, Kop2> etc. Dan zijn je koppen weer gewoon genummerd. Om de Uitlijning van tekst en nummers aan te passen, sleep je de inspringsymbooltjes op de liniaal naar de gewenste plek. Dat doe je voor elk niveau dat je wilt aanpassen.
De laatste stap is het meest ingewikkeld, want nu heb je maar één regel opgemaakt, en je wilt uiteraard alle koppen gelijk maken. Dat doe je door de complete koptekst te selecteren, en nog een keer op de knop met die stijl te klikken. Heb je Kop1 ingesteld, dan selecteer je dus de regel van Kop1, en klik je op de knop <Kop 1>. Nu krijg je een menuutje te zien, waarbij de eerste optie is: <De stijl bijwerken met recente wijzigingen> Die optie neem je, en dan is die stijl aangepast. Dat doe je ook voor de overige stijlen.

Kortom: gewoon de ingebouwde profielen blijven gebruiken, en niet zelf gaan klooien :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan