• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst toevoegen in combobox en relaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik heb een formulier gemaakt, waar men een storing kan melden. Ik heb in dit formulier ook een aantal comboboxen gemaakt, waar automatisch een lijst met alle filiaalnummers moet komen te staan. Wanneer je dan een filiaalnummer hebt aangeklikt moet het ordernummer automatisch tevoorschijn komen en de ID-nummers moeten ook automatisch in een combobox tevoorschijn komen. Dit ordernummer en de ID-nummers moeten natuurlijk bij het filiaalnummer horen.
De filiaalnummers met het bijbehorende ordernummer moeten worden opgehaald uit "database filiaal" en de ID-nummers moeten automatisch worden opgehaald uit "idnummers".

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
In de bijlage heb ik een opzet gemaakt, dus alleen deze code voor de comboboxen moeten nog worden toegevoegd.

Bijlagen

Ik heb wat code aan je bestand toegevoegd zodat de listbox met de ordernummers gevuld wordt.

Het is een zeer goede gewoonte om in de naam van het besturingselement aan te geven om wat voor besturingselement het gaat.
Bijv.:

Txt_Naam - voor een textbox.
Lst_Naam - voor een listbox
etc.

Nu is het voor een buitenstaander nogal tijdrovend om te weten te komen wat voor besturingselement er wordt gebruikt.
Ik zie aan de code dat je het nodige heb zitten knippen en plakken.

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan