• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst validatie wordt dubbel gepresenteerd als ik daarin scroll

Status
Niet open voor verdere reacties.

wernervanstrien

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
93
Voor degene die het weten,

Ik heb een bestand bijgevoegd. Wanneer je op het bureaublad klikt op 'urenadministratie', dan in het vak 'PROJ.NAAM' het driehoekje klikt zodat er een lijst komt te staan (validatie), en dan gaat scrollen met dubbele vingers, of met de muisscrol gaat scrollen, dan scrollt het achterscherm van de urenstaat heen en weer. Wanneer je daarna weer gewoon met de muisaanwijzer buiten het lijstveld gaat, dan verschijnt er links bovenin ook hetzelfde lijstje wat maar niet weg wil. Hoe kan dit? Beter nog, hoe kan dit voorkomen worden?

Graag reactie.

Groet,

WernerBekijk bijlage HollandSports Total Admin.xlsm
 
Die namen staan toch ook dubbel in je lijst op Projecten!A:A .
Als je dat niet kan verhinderen moet je ergens een lijst maken met enkel unieke namen uit Projecten!A:A
 
Cobbe, dank voor reactie. Echter dat bedoel ik niet. Had ook 'a;sdlfkja;slkjfa;slkjfas;lkjf;lk' kunnen zijn, het is toeval dat cel A2 en A5 hetzelfde zijn. Ook al zou dit anders zijn en je leest bovenstaande en voert dat uit, dan komt er dus een soort van schijnlijstje ergens buiten de vakken links bovenin te staan bij mij. Voer het bovenstaande in eerste vraag maar eens precies zo uit en je zult het waarschijnlijk zien!

Groet,

W
 
Sorry maar kan dit niet reproduceren.
Het werkt perfect bij mij.
 
Ik heb het bestandje proberen te openen, maar ik zie helemaal geen validatie staan in tabblad uren.
Maargoed, gegevensvalidatie kun je prima laten verwijzen naar een lijstje in projecten ook als daar dubbele waarden in staan (alleen bij verwijzingen moet je dan opletten met verticaal zoeken anders wordt er naar de eerste match verwezen).

Het klinkt een beetje alsof er iets in je excel verkeerd zit. Misschien moet je het gewoon even opnieuw openen.. bij een simpele gegevensvalidatie kan niks misgaan. Ik krijg het dus ook niet zo gereproduceerd als hoe jij schetst.
 
Tides,

Dank voor je medewerking.

In het tabblad 'Uren', cel C12 bijvoorbeeld, daar is een validatie van gegevens uit tabblad 'projecten'. Als ik dus doe als ik beschreef in mijn eerste post, dan krijg ik te zien wat je ziet in de bijlage screenshot die ik hier heb meegestuurd.

Het heeft niks met die dubbele waarden te maken, ik weet hoe dat werkt, puur en alleen wanneer ik dus de handeling doe als ik beschreef. Zie bijlage.

Groet,

WernerVoorbeeld situatie.JPG
 
Nu heb ik pas gezien wat er loos is.
Dat doet zich bij mij niet voor.
Met welke versie werk je?

Als ik uw bestand open met xl2007 zijn de validaties weg ?????
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens of het nu verholpen is, heb het naambereik 'listproject' dynamisch gemaakt.
 

Bijlagen

  • HollandSports Total Admin(cobbe).xlsm
    83,4 KB · Weergaven: 51
[video=youtube_share;AX9VC-wneRs]http://youtu.be/AX9VC-wneRs[/video]

Zie videotje waar ik voordoe wat er gebeurt.
 
Er is iets mis met je Excel, misschien eens reparatie laten lopen?
 
Cobbe,

Als ik het zo netjes doe als jij, dan gaat het bij mij ook goed. Maar ik ben een perfectionist en het gaat fout op een andere manier. Ik wil je eens vragen om de lijst aan te klikken, in de lijst te gaan staan, dan te scrollen met je muiswiel, of met twee vingers over de muispad. Dan zie je het hele blad op en neer gaan achter de lijst, als je nu met je muis buiten de lijst op en neer gaat, dan verschijnt dat vak links boven!

Bij jou ook?

Groet,

Werner
 
Hoe graag ik je ook wil helpen maar kan dat niet nabootsen. Jammer!
Jij draait zeker Win8?
 
Ja klopt. Op mijn laptop. Daar kun je met twee vingers scrollen en dan beweegt het achterscherm en dan blijft de list staan.

Net even op een desktop geprobeerd hier op mijn werk (waarom heb ik dat niet eerder gedaan???) en daar doet ie het ook niet. Met het scrollwieltje gaat alles mee, ook de list. Raarrrrrrrrrrrrrrrr. Maar je zag het op mijn filmpje toch. Is dus eerder een bug in windows 8 of deze laptop, of wat??? Tja. Maar mee leren leven!
 
Je kan eens proberen om op Scrollock te drukken, anders cel T20 selecteren en titels blokkeren gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan