• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst van 5000 bestanden uitdraaien in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lapzwans

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2015
Hi,

Zoals de naam het misschien al een beetje verklapt ben ik op zoek naar een Macro waarmee ik de bestandsnamen uit windows verkenner in een excel overzichtje kan plaatsen. Printscreenen is onpractisch!

Is het mogelijk om dit te doen? Zo ja, welke code gebruik ik hiervoor?

Mvg,

Lapzwans

Hier heb je Power Query voor nodig. Die kun je gratis downloaden, het wordt dan bovenaan het lint toegevoegd.

1.JPG

Kies vervolgens de blauwe pijlen en zoek de hoofdmap waar alle onderliggende bestanden staan. Power Query laad dan een aantal kolommen en zet die als een tabel in je Excel.

2.JPG

Groet, Lennart

Code:
Sub M_snb()
   sn=split(createobject("wscript.shell").exec("cmd /c dir C:\*.* /b/a-d").stdout.readall,vbcrlf)
   sheets(1).cells(1).resize(ubound(sn))=application.transpose(sn)
End Sub

SNB bedankt voor deze code. Zou je iets concreter kunnen toelichten hoe deze code gebruikt moet worden? Hoe vul ik bijv. op de juiste manier de directory? En hoe weet de macro op welke cellen ik deze actie uit wil voeren?

Bedankt voor de snelle response!

Ik ga het eens uitproberen.

Code:
Sub M_snb()
   sn=split(createobject("wscript.shell").exec("cmd /c dir C:\*.* /b/a-d").stdout.readall,vbcrlf)
   sheets(1).cells(1).resize(ubound(sn))=application.transpose(sn)
End Sub

@LennartRoest: Het lijtk me dat je in de bovenstaande code de maplocatie invoert onder ""cmd /c dir C:\*.* /b/a-d")" en dat deze ze dan invult in Cel 1 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan