Lijst van figuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter aiky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aiky

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Hallo,

Ik wil een lijst maken van figuren. Dit lukt wel, maar wanneer ik een figuur achter de tekst plaats werkt het niet meer.
Kan iemand mij helpen?

Groetjes Michael

Ik begrijp je uitleg niet al te best. Je wilt een inhoudstafel maken van de figuren in je tekst? Daarvoor moet je de titels van je figuren een bepaalde stijl meegeven, en die stijl vang je dan weer op in je inhoudstafel. Of begrijp ik het verkeerd?

Nee je begrijpt de vraag niet goed.

Ik heb dus een heleboel figuren. Nu wil ik een index maken van die figuren. maar het probleem is dat de indeling van de figuren achter de tekst zit.
Wanneer ik dan een index van die figuren wil maken lukt dit niet omdat Word telkens een foutmelding heeft " Geen lijst met figuren gevonden".
Wanneer ik nu de indeling van de figuren verander naar "In de tekstregel"lukt dit wel, maar dan is mijn lay-out van het document om zeep.
Dus mijn vraag is nu hoe kan ik een index van de figuren maken, als de indeling van de figuren achter de tekst zit.

Groetjes

Dag Aiky,

Je kunt al je shapes opvragen via

For each f in Activedocument.Shapes
s = f.AlternativeText
s = f.Name
Next

De alternativetext is de tekst die staat in het tekstvak onder de tab Web als je het dialoogvenster voor figuuropmaken hebt geselecteerd.
Je kunt ook de naam van het figuur gebruiken (wel eerst een naam geven anders heten ze figuur 1, figuur 2 enzovoort.) Ik heb daarvoor een macro geschreven. Als je geïnteresseerd bent, geef dan een seintje.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan