• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst van gegevens maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bgvv01

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
In mijn werkmap heb ik diverse werkbladen met allemaal excact dezelfde indeling.Het gaat over gewerkte minuten/uren per maand van ongeveer 100 werknemers ,voor elke werknemer een apart werkblad.Nu wil ik wanneer ik de maandgegevens invoer dat deze tegelijkertijd ook op een apart werkblad komen,zodat ik een overzicht krijg van alle gewerkte tijd van alle werknemers en dit dus voor elke maand apart.Ik heb als volslagen leek in excel een klein opzetje gemaakt om het een en ander enigzins te verduidelijken.Hopelijk is er iemand die mij als volslagen amateur in Jip en Janneke taal kan uit leggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.Uiteraard wacht hem of haar eeuwige roem.Ik heb een voorbeeldje bijgesloten.

Bijlagen

Een eerste bedenking die bij mij opkomt is "100 werkbladen" dat is volgens mij niet onderhoudbaar :(
Het is mij vervolgens niet duidelijk hoe ik wat je gepost hebt moet linken naar de vraag :(
Je spreekt enerzijds over werkblad "Lonen" en "Maand Overzicht" maar geen enkel werkblad in je voorbeeld noemt zo :(

Persoonlijk zou ik één werkblad voorzien om alle data in te geven en dan via draaitabellen selecteren wat je wenst te weten.
Je ingave blad moet dan een aantal kolommen hebben: "Pers. nr." - "Maand" - "Jaar" - "Contract minuten" -"Te weinig gewerkte minuten" -"Te veel gewerkte minuten" - "Totaal gewerkte minuten" - "Totaal ziekte minuten" - "Opmerkingen" enz enz
Dan kan je via een draaitabel data opvragen naar believen... ....

Je geeft aan dat je zelf de uren invult.

Ik zou dan ook alle data op 1 werkblad zetten.

Daarna kunnen de data eventueel (indien nodig) naar afzonderlijke werkbladen worden weggeschreven (met VBA).

Voor de opzet moet je wel eerst weten (inventariseren), welke info je zelf of het payroll bedrijf nodig heeft.

Daar zou ik dus eerst even mee beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan