• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst van kastinhoud laten zien/printen op ander werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wil79

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2016
Berichten
40
Beste forumleden.

Ik zit met een excel uitdaging. Voor een voorraadbeheer ben ik bezig om een lijst te maken met alle materialen die in verschillende kasten liggen.
Deze lijst maak ik in blad1, maar nu wil ik blad 2, middels een dropdown, een snelle lijst kunnen genereren van een bepaalde kastinhoud (kastnr kies je in de dropdown.)

Nu is het me al gelukt om een unieke lijst (dus geen duplicaten) van de kastnr's op blad 2 te genereren, maar nu wil ik dat, als ik in het dropdown menu een bepaalde kast selecteer, uit blad 1 het bestelnummer en omschrijving wordt gekopieerd naar blad 2.

Al met al misschien een beetje een vaag verhaal, maar k hoop met het bijgevoegde bestand dat ik het allemaal wat duidelijker kan maken.

Alvast bedankt voor alle hulp

Groeten

Wil

Bekijk bijlage Map1.xlsx
 
Beste Wil,

Ik stel voor om een draaitabel aan te maken.
Je past je brontabel dan wel best aan (geen cellen samenvoegen) en het bereik instellen als een tabel, zodat de gegevens ook steeds in de draaitabel zichtbaar zijn.

Zie bestand: Bekijk bijlage Map1.xlsm

Groeten,
Raf
 
Hallo Raf,

Dit begint idd al aardig te lijken op wat ik voor ogen had.
Nu is het bestand wat ik heb bijgvoegd een voorbeeldbestand, aangezien ik het bestand waar ik zelf mee moet werken vanwege bedrijfsgeheim niet hier kan/mag posten.

In mn uiteindelijke sheet krijg ik nl nu de melding over het feit dat ik meer dan 256 items probeer toe te voegen (klopt ook, de uiteindelijke lijst is idd veel langer dan 256 items)
Is er nog een andere manier om ook bij hele grote reeksen dat het op een zelfde soort manier te bewerkstelligen ???

Dank voor t meedenken

Wil
 
Dag Wil,

In mijn voorbeeldbestand heb ik meer dan 500 rijen, zonder foutboodschap/waarschuwing. Bekijk bijlage Map1.xlsm

Kun je jouw bestand omzetten naar minder-gevoelige info zodat ik kan zien waar de fout zit?

Bij het aanmaken van een draaitabel is het aantal rijen geen probleem, maar wel het aantal kolommen.
Misschien ligt de oorzaak in het aantal kolommen?

Groeten,
Raf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan