• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst van koppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikdV

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2011
Ik krijg bij het openen van mijn werkmap de bekende melding over "koppelingen bijwerken.
De werkmap bestaat uit 10 werkbladen.
Voor zover ik weet zitten er nergens koppelingen naar andere werkmappen, maar zeker weet ik het niet.
In het verleden heb ik diverse keren tabbladen gekopieerd vanuit een ander bestand, opgeslagen op een andere locatie.
Wel zijn er koppelingen vanuit een ander bestand naar dit bestand, maar zover ik weet heeft dat geen betrekking op de melding.

Ik wil een overzicht genereren van alle aanwezige koppelingen, incl. de cel waar deze koppeling staat.
Ik heb op internet diverse `vba-codes gevonden, maar deze geven alleen de koppeling zelf en niet de cel, waar ik deze kan vinden.
Ik zag dat er inderdaad een koppeling is naar een bestand, dat ik heb gebruikt voor kopiëren.
Heeft iemand zo'n script?

Erik,

Er zijn twee plaatsen waar verbindingen voorkomen.
De eerste zijn de gegevens verbindingen deze kun je vinden in het lint onder "Gegevens" en "Verbindingen"
Hier kun je ook zien welke verwijzing gebruikt wordt Stel dat dit bestand C:\Gegevens\MijnGegevens.xls is dan
kun je deze terugvinden door in het bestand naar MijnGegevens te zoeken.
Een tweede plaats waar je verbindingen kunt vinden is in de namenlijst.
Ga naar "Formules" en "Namen beheren" ook hier kun je externe gegevens vinden die bij opstart
gegevens koppelingen eisen. Als je de namen niet meer gebruikt kun je ze hier verwijderen.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan