• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst van variablee lengte printen met telkens rij 2 bovenaan het blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorkie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2017
Hoi,

Ik ben op zoek naar een manier om een lijst, die telkens variable is in aantal rijen,
te kunnen printen, maar het printbereik moet stoppen op de eerste lege rij (of na de laatste rij waar tekst in staat. (eigenlijk moet hij naar de waarde ik kolom B kijken)

en elk blad zou liefst met de rij 2 moeten starten (mijn tabel header is dit)
ik heb volgende al, maar ik krijg de rij2 niet overal bovenaan.

Code:
Sub Print_EquipList()
  Dim lastCell As Range
  Set lastCell = Columns(2).Find("*", , , , , xlPrevious).Offset(1, 0)
  Do Until lastCell.Value <> ""
  Set lastCell = lastCell.Offset(-1, 0)
  Loop
  ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = Range(Cells(1, 1), lastCell).Resize(, 4).Address
  ActiveWindow.SelectedSheets.PrintPreview
'
'Print Calculation page
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, Application.GetSaveAsFilename(InitialName, "PDF Files (*.pdf), *.pdf")
    Sheets("Equipment list").Select
End Sub

om eerlijk te zijn snap ik niet hoe dit werkt, maar het resultaat is ongeveer wat ik wens.

probeer dit eens:

Code:
Sub Print_EquipList()

With ActiveSheet
    .PageSetup.PrintArea = Range(Cells(2, 1), Cells(Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row, 4)).Address
     ActiveWindow.SelectedSheets.PrintPreview
    .ExportAsFixedFormat 0, Application.GetSaveAsFilename(InitialName, "PDF Files (*.pdf), *.pdf")
End With
End Sub

Hey SjonR,

bedankt voor het script.
ik heb het al kunnen oplossen met de page-setup menu in excel. repeat rows on top. dit lukte ook.
ik ging het enkel te complex zoeken.
bedankt alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan