• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst vernieuwen zonder lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caran

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hoi,

Ik heb een lijst met namen, maar hier en daar staat een lege cel tussen. Nu zou ik op een 2e blad dezelfde lijst willen hebben, maar zonder die lege cellen er tussen (zie bijlage).

Als ik op blad1 achterna iets wijzig, dan moet de verandering ook doorgevoerd worden naar blad2.

Hoe kan ik dit doen ?

Groetjes,
Caran

Bekijk bijlage test.xls

Ja :-) maar het lukt mij niet om het toe te passen op mijn gegevens, waarschijnlijk omdat ik de formule niet helemaal begrijp.

Kan iemand ze mij misschien proberen uitleggen ? Sorry voor de last.

groetjes,
Caran

Bij het invoeren van de formules ook afgesloten met ctrl+shift+enter ipv alleen met enter?
aan de {} tekens rondom de forule kun je zien dat het een matrix formule is.
Ben ik ook vaak de mist in gegaan bij een antwoord op het forum die dit niet vermelden:d

gr René

Wat René terecht aangeeft is afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter (matrixformule).

Betreft een klein stukje uitleg: de feitelijke formule begint bij INDEX (zie F1 voor help info) in combinatie van KLEINSTE(ALS (wat er een matrixformule van maakt) hiermee zeg je als de cellen in het bereik niet leeg zijn geef dan het rijnummer, wat weer gebruikt wordt bij INDEX. Het stukje voor de INDEX-functie is er alleen voor om een lege cel weer te geven als alle namen er al staan (voorkomt een foutmelding)

Uitleggen is niet mijn sterkste kant maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Succes,

En moet ik zoals bij transponeren een even groot aantal cellen selecteren om de formule in te vullen (of één cel en dan kopiëren) ?

Bovenste cel de formule inzetten en dan met de vulgreep naar beneden trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan