• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst vullen met gegevens, lege cellen overslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joerivandenberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2013
Hallo allemaal,

Ik ben voor een stichting bezig een Excel bestand aan te passen en met behulp van dit forum heb ik al heel wat verbeteringen doorgevoerd.

We hebben een excel bestand en in dit bestand zit een deelnemerslijst waaruit gegevens naar diverse tabbladen worden gekopieerd, een daarvan is de snacklijst.
Om deze lijsten overzichtelijk te houden wil ik graag dat deze van bovenaf gevuld wordt met namen die uit het deelnemers tabblad komen. En de lege cellen overgeslagen worden.
De lijst in het deelnemers tabblad heeft lege cellen omdat niet iedereen er elke dag is. De gegevens voor de snacklijst moeten uit de donderdag komen.

Ik ben al bezig geweest of verticaal zoeken hier de oplossing is, maar betwijfel dat. Ook diverse oplossingen op dit forum hielpen mij niet verder.

Oplossing graag met formules.
Wellicht vraag ik iets dat niet kan, maar dan hoef ik ook niet verder te zoeken.

Dank alvast

Bijlagen

Als je met Microsoft 365 werkt dan kan het met deze formule in cel B5 van de snacklijst

Code:
=TEKST.SPLITSEN(TEKST.COMBINEREN(",";WAAR;'Deelnemers#'!$J$6:$J$20);;",";WAAR)

Bijlagen

Of:
Code:
=FILTER('Deelnemers#'!J6:J20;'Deelnemers#'!J6:J20<>"")

Dat ziet er een stuk eenvoudiger uit.
(al die nieuwe functies.. soms vergeet je even 2x na te denken om de juiste te pakken.. )

Nog eenvoudiger.
Code:
=NAAR.KOLOM('Deelnemers#'!J6:J20;1)

Het is inderdaad wennen.

Dank jullie wel! Mooi om te zien hoe jullie elkaar aanvullen en de formule steeds korter wordt.
ik ben er erg mee geholpen.

groet Joeri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan