• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst zonder gaten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

oldvid

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Hallo,

ik zit al een tijdje met het volgende probleem.

Ik wil vanuit een lijst, waarin een aantal lege cellen zitten, een nieuwe lijst maken en hier de lege cellen uitfilteren. Met als resultaat een opeenvolgende lijst krijg zonder open cellen.

Ik heb hier een bepaalde constructie voor ingedachte alleen de uitwerking lukt nog niet.

Eigenlijk ben ik opzoek naar een functie die eerst kijkt of de cel boven hem leeg is en zo ja daar schrijft. Zo niet dan in de cel waarin de functie staat.

Ik heb een voorbeeld file toegevoegd waarin staat wat ik precies wil.

M.v.g. Niels

Bijlagen

Was iets te snel !
In A35 moet verschijnen :
=ALS(ISFOUT(KLEINSTE($D$2:$D$14;RIJ()-34));"";KLEINSTE($D$2:$D$14;RIJ()-34))
en dan doorvoeren naar beneden.

Sorry

GiMe

Had ik gezien! Erg bedankt GiMe precies wat ik zocht! :thumb:

Ah ja, daar was ik iets te snel, de volgorde is inderdaad van belang :-)

Nogmaals dank, you've made my day :D

Ik ben iets te overmoedig geweest ten aanzien van de oplossing. Er is een ding wat ik niet helemaal snap. het getal 34 in" =ALS(ISFOUT(KLEINSTE($A$2:$A$14;RIJ()-34));"";KLEINSTE($A$2:$A$14;RIJ()-34))" Dit is het aantal rijen waaruit de gegevens worden gehaald?

Ook ben ik het spoor bijster met het implementeren van de formules in mijn eigen sheet.

Bestaat de mogelijkheid om iets duidelijker aan te geven wat met wat gelinked is aan de "hulp" kolommen die je gebruikt hebt?

Misschien kijk ik er al iets te lang naar waardoor ik het een beetje kwijt ben.

Groeten Niels

Niels,

Vooreerst dit :
=KLEINSTE(matrix;x) betekent : Toon me het x-kleinste getal uit de matrix.
Dus als x=1 wordt het kleinste getal getoond, x=3 het 3de kleinste... etc..
Rij() = getal van het rijnummer van de cel waarin de formule staat.
Als bijgevolg de formule in rij 35 staat betekent de formule KLEINSTE(matrix;rij()-34) :geef me het (35-34= 1 ) het kleinste getal uit de range. (formule in rij 40 : 6de kleinste getal)

De hulpkolom staat in A:A waar de cellen een rij() waarde krijgen indien aan de voorwaarde "ja" voldaan is.
In de hoop dat dit volstaat, anders hoor ik nog wel van je !

GiMe

Alvast bedankt voor alle tijd en moeite GiMi, alleen kom ik er niet uit.

Ik krijg de matrix niet zoals het moet. Ik zie niet zo snel waar in de formule de range wordt opgegeven.

" =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(KLEINSTE($A$1:$A$14;RIJ()-34);$A$1:$B$14;2;0));"";VERT.ZOEKEN(KLEINSTE($A$1:$A$14;RIJ()-34);$A$1:$B$14;2;0)) "

Ik heb een nieuw voorbeeld bestand toegevoegd waarin de tabel in de juiste rijen en kolommen staat. Als je hierin de zelfde formule wilt plaatsen met het juiste bereik graag!

Ik denk dat ik zelf dan wel kan herleiden wat de formule precies doet.

Groeten Niels

Nogmaals veel dank!

Hiermee moet het helemaal lukken!

M.v.g. Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan