• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ersin22

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2016
Beste Lezers,

Ik heb een vraag.

Ik wil graag een lijst maken in Excel met een drop down functie.
Nu wil ik ook dat bij elke keuze in de drop down het werkblad leeg wordt.
Weten jullie hoe dat moet?

Alvast bedankt.

Is dit de bedoeling?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$H$8" Then Range("B8:F30").ClearContents
End Sub

Bijlagen

Bedankt voor je bericht, we zitten al wel in de goede richting maar dan wil ik niet de cel leeg wordt gemaakt als je naar een volgende datum gaat.
Stel ik wil nog is een keer terugkijken op maandag dan wil ik geen lege cellen zien maar wat ik al had ingevuld.

Ik denk dat we totaal niet in de goede richting zitten. Mijn oplossing is het antwoord op de vraag

Nu wil ik ook dat bij elke keuze in de drop down het werkblad leeg wordt.

Maak eerst in het voorbeeld duidelijk wat waar staat hoe deze gegevens opgeslagen worden. Met een leeg voorbeeldje is niet veel te doen.

Te veel werk ik snap het ook niet echt. Ik heb het aan een vriend gevraagd en die zei pak het anders aan. Ik laat morgen zien hoe ik het gedaan heb.
Ik heb namelijk wat er in mijn bestand stond 52 x copy paste gedaan voor 1 jaar. En verdeeld onder dagen. 5 min copy paste scheelt macro werk van Excel.
Moet binnekort wel curses nemen denk ik.

Bedankt in ieder geval!

Ja het is niet zo heel spannend. er zitten totaal geen formules in mijn bestand is gewoon een tabel.

Bedankt voor de terugkoppeling. Gaat nog wel interessant worden hoe je met deze opzet ooit informatie wil vergaren;) Maar dat lezen we dan wel weer. Wil je de vraag nog wel even op opgelost zetten?

Ja tot zo ver is het toch niet veel, mocht er later veel bijkomen ga ik wel op zoek naar een macro natuurlijk maar voor nu is het niet waard. Ik zal het op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan