• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijsten genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weedz

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
16
Hallo allemaal

Ik heb hier een beetje rondgezocht naar een bepaalde functie waarvan ik eigenlijk niet weet of hij in excel zit. tijdens mijn zoekactie hier heb ik in ieder geval niets zinnigs gerelateerd gevonden.

Het gaat om het volgende het bijgevoegde bestand laat een aantal huizen zien die verzorgt moeten worden. NU is dat aantal op de eerste pagina weergegeven dit wordt extern aangeleverd en importeer ik in excel. dan wil ik uit die lijst excel een verzameling laten genereren van een aantal types en soorten huizen. bijvoorbeeld zone1 verzorgt iemand 4 huizen= 2 x een 4 persoon 1 x 6 persoons en 1 x 8 persoons (aantal persoons is voorste getal van het type nummer)

in een andere zone bv 6 is de verdeling anders daar gaan 2 personen aan de slag met 2x 10 2x 8 en 2 x 4 ik noem maar iets

totdat alle huizen in blad 1 verdeeld zijn, dit blad heeft soms dus 76 huizen en soms dus ook meer of minder en moet gelijk matig verdeeld zijn. je snapt dat als ik dit handmatig moet gebeuren dat ik daar wel een uurtje mee zoet ben.daarom zou ik graag willen dat exccel dit verdelen voor mij doet

als iemand een directe oplossing weet dan zou dat mooi zijn maar ik ben bang dat dit niet gaat werken in excel. maar een schop in de goede richting hoe het evt op te lossen is zou fijn zijn.

Mvg

ps let maar ff niet op de andere tabbladen die heb ik gedeeltelijk leeg gehaald door missen goede manier maar kan ik zelf oplossen denk ik
 

Bijlagen

  • lijstje met huizen.xls
    52 KB · Weergaven: 25
Ik leid uit je verhaal en je voorbeeld niet af welk deel van de verzameling naar welke zone moet. :confused:
 
zal het proberen te verduidelijken

stap 1
verdelen van de zone nummers naar 1 tabblad dus bv alle nummer 100-200 naar tablad zone1 200-300 naar zone 2, en zo dat alle kolommen achter dat nummer ook worden gekopieerd

stap 2
verdelen van de huizen in een bepaalde volgorde zoals vorige post beschreven....

kan iemand me met de stappen helpen
 
Laatst bewerkt:
hey ik ben er gedeelte lijk zelf achter gekomen maar dit is een beetje een hardfix dus ik ben nog steeds op zoek hoe ik een complete regel kan kopieren onder bepaalde omstandigheden. Bijvoorbeeld als het huisnummer tussen de 100-200 ligt.

maar aan bijgevoegd bestand zie je wel wat ik bedoel denk ik
 

Bijlagen

  • lijstje met huizen 2.xls
    91 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan