• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijstfuncties (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Tape

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=255503

Al een aardige tijd geleden heb ik in bovenstaande topic een antwoord gekregen op de vraagstelling.
Echter deze oplossing is alleen van toepassing indien beide werkbladen hetzelfde zijn gesorteerd kwa naam.
Nu wil ik graag een formule die dit probleem oplost.

Ik heb onderstaande geprobeerd, doch helaas.....
Mbv vergelijken en dan zoeken op een naam vindt je een getal, stel 20.
Maar hoe kan je dan via een tweede vergelijken excel laten zoeken in een tabel lopende van bv A(2+20) t/m R(2+20). Dus A22;R22
Maar dit krijg ik niet werkend. Is Misschien wel onmogelijk.

Mijn vraag is daadoor hoe dit mbv een formule wel werkend te krijgen is.

bvd

gr. Ernie

Ik denk dat het m.b.v. de functie INDIRECT() wel moet kunnen, maar met een voorbeeldje is het wat duidelijker te bekijken.
Kun je dat een plaatsen?

@Jan

Ik heb het oude RAR bestandje even aangepast en nu gezipt.

Als je op het tabblad bv een gesorteerde namen lijst hebt, werkt de oplossing zoals in het vorige draadje niet.
Nu wordt er star naar een waarde in een tabel gezocht.
De gevonden waarde behoort nu niet bij het getoonde personeelslid.

Bvd
gr. Ernie

Bijlagen

Ernie

in B3 van 2de tabblad zet je:

=ALS(AANTAL.ALS(VERSCHUIVING(planning!$B$2;VERGELIJKEN($A3;planning!$A$3:$A$41;0);0;1;24);B$2)=0;"";INDEX(planning!$B$2:$Y$2;1;VERGELIJKEN(B$2;VERSCHUIVING(planning!$B$2;VERGELIJKEN($A3;planning!$A$3:$A$41;0);0;1;24);0)))

Dan doet ie het volgens mij. Wel nog doorvoeren naar rechts en beneden.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan