• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijstfuncties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Tape

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Beste forumleden

Afgelopen weekend dit forum ontdekt, via het forum van excel binnen de site van Microsoft.
Heb al vele vragen doorgeworsteld en hier en daar wat bruikbaars gevonden. (waarvoor dank)
Toch heb ik een klein probleem of beter gezegd een uitdaging.
In een excel bestandje wat hier bij zit is het volgende weggezet.

Op het werkblad planning staan in de A kolom alle namen van personeelsleden.
In rij 2 staan datums.
In de matrix die hieruit volgt staan in velden bepaalde code's, zeg maar voor het volgen van cursussen. Bv CD staat voor Cursus Dakdekken, CB voor Cursus Boetseren enz enz.
Op het werkblad lijstfunctie heb ik weer in de A kolom alle personeelsleden.
In de 2e rij staan nu de afkortingen van de genoemde cursussen, zoals CD, CB en CH.

Nu wil ik graag dat Excel achter de naam van het personeelslid, onder de afkorting van de desbetreffende cursus de datum zet waarop dat personeelslid daar naar toe is geweest.

Het lukt me om mbv vert.zoeken i.c.m. vergelijken er een datum genoteerd wordt.

Zo ver was ik wel gekomen, echter het lukt me niet om de #N/B uitgefilterd te krijgen.
Ik heb het geprobeerd om de formule te beginnen met =als( etc etc etc, maar dat gaf ook geen oplossing.

Dit komt alléén voor als die waarde nergens in de planmatrix is opgenomen.

Ik wil dit indien mogelijk wel in een formule zetten ipv een macro met vba.
Heb overigens wel een beetje kennis van macro's.

Wie heeft voor mij de oplossing?

B.v.d.

Ernie.

Bijlagen

Zet

=ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN(B$2;planning!$B3:$Y3;0));"";INDEX(planning!$B$2:$Y$2;1;VERGELIJKEN(B$2;planning!$B3:$Y3;0)))

in cel B3 van blad lijstfunctie. Voer door naar rechts en naar onder.

Wigi

Wigi

Hartelijk dank voor de snelle oplossing.
Heb het meteen uitgeprobeerd in een stukken groter werkblad.
Begrijp nu ook de formule.

Thanx.:thumb:

Gr.
Ernie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan