Mr. Tape
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 jul 2006
Zoeken naar meerdere items in tabel
beste allemaal.
Voortbordurend op eerdere vraagstelling loop ik tegen het volgende op.
In het bijgesloten programma heb ik een opzetje gemaakt van een planning.
Onder deze planning ook een opzetje mbt het generen van een soort daglijst.
De vraag is:
Als ik in het gele vlakje een datum zet, dat dan excell automatisch de namen van de personen in het vakje (naast de dienstsoort) zet die, die respectievelijke dienst op die dag doen.
Met vert.zoeken e.d. komt er maar één gevonden item naar voren.
In een onlangs gestart draadje werd aantal.als icm index en vergelijken gebruikt.
Echter hier werd specifiek binnen een bepaalde reeks gezocht.
Ik denk dat ik mbv index en vergelijken iets met verschuiven moet doen.
Vandaag heb ik ook het Worksheet forum ontdekt.
Op deze site staan ook een paar interesante downloadjes, doch het geeft mij nog net niet *de* oplossing. Ook al mijn boeken er bij gepakt. De F1 toets, doch nergens echt een goede uitleg gekregen van bv de Rij() functie. (wat doet die precies). De Rij() functie wordt met name in die voorbeeldbestandjes veel gebruikt.
In deze voorbeeldbestandjes wordt fysiek altijd in een bepaalde kolom gezocht/geteld.
Ik wil dit echter dynamisch aan de hand van een te geven zoekwaarde laten doen.
Bv een datum.
Maar exact lukt me niet.
Omdat men geen crossposting toestaat heb ik deze post opnieuw geopend en aangepast.
Wie kan me helpen.
Bvd.
Groeten
Ernie
beste allemaal.
Voortbordurend op eerdere vraagstelling loop ik tegen het volgende op.
In het bijgesloten programma heb ik een opzetje gemaakt van een planning.
Onder deze planning ook een opzetje mbt het generen van een soort daglijst.
De vraag is:
Als ik in het gele vlakje een datum zet, dat dan excell automatisch de namen van de personen in het vakje (naast de dienstsoort) zet die, die respectievelijke dienst op die dag doen.
Met vert.zoeken e.d. komt er maar één gevonden item naar voren.
In een onlangs gestart draadje werd aantal.als icm index en vergelijken gebruikt.
Echter hier werd specifiek binnen een bepaalde reeks gezocht.
Ik denk dat ik mbv index en vergelijken iets met verschuiven moet doen.
Vandaag heb ik ook het Worksheet forum ontdekt.
Op deze site staan ook een paar interesante downloadjes, doch het geeft mij nog net niet *de* oplossing. Ook al mijn boeken er bij gepakt. De F1 toets, doch nergens echt een goede uitleg gekregen van bv de Rij() functie. (wat doet die precies). De Rij() functie wordt met name in die voorbeeldbestandjes veel gebruikt.
In deze voorbeeldbestandjes wordt fysiek altijd in een bepaalde kolom gezocht/geteld.
Ik wil dit echter dynamisch aan de hand van een te geven zoekwaarde laten doen.
Bv een datum.
Maar exact lukt me niet.
Omdat men geen crossposting toestaat heb ik deze post opnieuw geopend en aangepast.
Wie kan me helpen.
Bvd.
Groeten
Ernie
Bijlagen
Laatst bewerkt: