• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijstfuncties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Tape

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Zoeken naar meerdere items in tabel

beste allemaal.

Voortbordurend op eerdere vraagstelling loop ik tegen het volgende op.
In het bijgesloten programma heb ik een opzetje gemaakt van een planning.
Onder deze planning ook een opzetje mbt het generen van een soort daglijst.

De vraag is:
Als ik in het gele vlakje een datum zet, dat dan excell automatisch de namen van de personen in het vakje (naast de dienstsoort) zet die, die respectievelijke dienst op die dag doen.
Met vert.zoeken e.d. komt er maar één gevonden item naar voren.
In een onlangs gestart draadje werd aantal.als icm index en vergelijken gebruikt.
Echter hier werd specifiek binnen een bepaalde reeks gezocht.
Ik denk dat ik mbv index en vergelijken iets met verschuiven moet doen.

Vandaag heb ik ook het Worksheet forum ontdekt.
Op deze site staan ook een paar interesante downloadjes, doch het geeft mij nog net niet *de* oplossing. Ook al mijn boeken er bij gepakt. De F1 toets, doch nergens echt een goede uitleg gekregen van bv de Rij() functie. (wat doet die precies). De Rij() functie wordt met name in die voorbeeldbestandjes veel gebruikt.

In deze voorbeeldbestandjes wordt fysiek altijd in een bepaalde kolom gezocht/geteld.
Ik wil dit echter dynamisch aan de hand van een te geven zoekwaarde laten doen.
Bv een datum.

Maar exact lukt me niet.

Omdat men geen crossposting toestaat heb ik deze post opnieuw geopend en aangepast.
Wie kan me helpen.
Bvd.
Groeten
Ernie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
L.s.

Het is al een tijdje geleden dat ik deze vraag stelde.
Ondertussen veel nieuwe vragen dit forum en het worksheet forum gezien.
Sommige komen aardig in de buurt, doch hebben steeds een heel klein zoekbereik.
Meestal maar twee kolommen.
Heb al flink zitten puzzelen met de aangedragen formules maar het wil me niet lukken.

In het voorbeeld bestandje wil ik dus afhankelijk van een datum in de tabel laten zoeken op een code.
Die code komt altijd meerdere keren voor.
Als die code bv in kolom 10 wordt gevonden wil ik graag in een cel de waarde van de cel in dezelfde rij van kolom 1 hebben.

Hoe krijg je dat voor elkaar.
Moet ik gebruik maken van meerdere hulpcellen?
Zo'n hulp cel zou de telling aan de bovenkant kunnen zijn.
Want in sommige oplossingen met twee kolommen zie ik de aantal.als formule.

Wie kan en wil me helpen?

Bvd als u nogmaals naar het *probleem* wilt kijken.

Gr. Ernie

Ga maar voor een oplossing met VBA.

Je zal dan de Find moeten programmeren. In de helpfiles van VBA staat een uitgewerkt voorbeeld als je daarin zoekt op FindNext.

Die code is de basis voor jouw code.

Wigi

Ernie,
Indien je in het invulgedeelte van je sheet unieke namen gebruikt voor de verschillende diensten (O1,O2...A1,A2..D1,D2,D3.. ) is hierbij voor jou probleem een oplossing.

GiMe

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ wigi: Zojuist even in de helptext van VBA gekeken en ik denk ook het voorbeeldje gevonden te hebben. Maar het is een beetje abracadabra voor me. Met het oude GWbasic kon ik nog wel uit de voeten. Maar hier staan wel veel onbekende termen in.

@ gime: In de planning wordt nu juist gebruik gemaakt van exact gelijke code's. Een oplopende code is helaas niet mogelijk. Hierdoor is je aangedragen oplossing net niet wat ik zocht. Geeft me overigens wel wat meer inzet in de gebruikte *termen* zoals indirect.

Is het alléén maar mogelijk met vba of is er iemand die een oplossing met een formule weet. Al dan niet mbv enkele hulpcellen (formules).

B.v.d.
Gr.Ernie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan