• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijstje Automerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
In bijlage een lijstje met automerken.
In tabblad Merken heb je de gegevens en in het tweede tabblad heb ik kolom B
in het groen gezet en daar kan je dan uit een lijstje kiezen.
Hier gaat het maar om een paar automerken, maar stel dat het er 50 worden dan moet
je op en neer zitten scrollen.
Wat ik graag zou willen is dat wanneer ik het lijstje naar beneden scroll en dan bijvoorbeeld op mijn toetsenbord de M indruk hij onmiddelijk naar het eerste merk springt dat begint met een M, zodanig wanneer ik Mercedes zoek hij er onmiddelijk gaat opstaan in mijn lijstje, of beter nog dat ik meer dan een letter van het merk kan typen.

Groeten,

Bijlagen

Wil je een methode die uiterst simpel is en (daardoor) geniaal?

Kijk eens op deze pagina van Dave Hawley (van Ozgrid).

Wigi

Heb dit geprobeerd, maar dit werkt niet.

Dus het eerste wat ik heb gedaan is gegaan in het menu naar Extra, opties,
bewerken, en dan heb ik het volgende aangevinkt "Automatisch aanvullen voor celwaarde activeren.

Heb dan die gegeven verborgen dus van rij 1 tot 9 en juist geplaats bonven het scrollmenu en toch werkt het niet zoals ik heb gelezen op de site.

Groeten,

Bijlagen

De validatie mag weg. Gewoon de letters typen en vanaf dat Excel het herkent zal het een voorstel doen.

Ik weet dat het niet perfect is als oplossing, maar volgens mij kan je ook niet veel beter doen voor dit probleem.

Ok, als Excel de functie niet heeft dan kan men er weinig aan veranderen.

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan