• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijstje werkelijk minder dan begroot

Status
Niet open voor verdere reacties.

otmar

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
ik probeer een lijstje te maken van wie deze week minder training heeft ontvangen dan begroot.

dit lijstje moet alleen laten zien wie er minder heeft gekregen. heeft de speler meer of net zoveel training ontvangen dan moet deze niet getoond worden.

wij kan mij helpen.nl ?

Bijlagen

Je zult dan toch écht nog een kolom moeten invoegen.
Dat is de kolom 'Werkelijk' óf de kolom 'Begroot'.
Want wat die kolom 'Waarde' nu betekent is een volkomen raadsel.
Dus:

Verander de kolomtitel 'Waarde' in waar hij wérkelijk voor moet staan: werkelijk, of begroot.
En voeg een tweede toe ......

Dan is het niet zo moeilijk meer.

kolom f vertelt of de waarde begroot is of werkelijk
waarde staat voor het aantal trainingsminuten

kolom f vertelt of de waarde begroot is of werkelijk
waarde staat voor het aantal trainingsminuten

Ja precies.
En omdat je het op die manier hebt opgelost, kan je er niet zoveel mee.
Je moet de waarden 'werkelijk' en begroot' van elke training in dezelfde rij opnemen. Dus achter elkaar en niet onder elkaar.

om te beginnen: bedankt voor je reactie en voor het meedenken.

ik ben het niet helemaal met je eens.

met bijvoorbeeld deze formule kun je berekenen wat de begrote trainingsminuten waren van 1 bepaalde speler in een bepaalde week:

Code:
{=SOM(ALS((A1:A60000="13 Oswaldo Munguía")*(C1:C60000=30)*(D1:D60000=9)*(F1:F60000="begroot");(G1:G60000)))}

alleen ik ben op zoek naar de formule die laat zien welke spelers er minder trainingsminuten hebben gekregen dan begroot.

alleen ik ben op zoek naar de formule die laat zien welke spelers er minder trainingsminuten hebben gekregen dan begroot.
Door te kiezen voor twee regels wordt het onnodig ingewikkeld. Achter een naam een kolom begroot en werkelijk met het aantal minuten maakt de oplossing een stuk bereikbaarder.

het toevoegen van kolommen is niet mogelijk. er staan in deze database niet alleen trainingsminuten maar ook transferkosten, loon bedragen, en niveau stijgingen

als ik alles moet wijzigen valt mijn hele bestand om. we zullen het hiermee moeten doen.

weet iemand in de huidige situatie een oplossing?

Via 3 hulpkolommen (H, I en J in het voorbeeld). Deze kan je indien gewenst verder naar rechts uit het zicht plaatsen, je beschikt immers over 255 kolommen.
De formules in deze hulpkolommen kunnen misschien "aaneengebreid" worden tot 1 lange formule.

Bijlagen

Draaitabel

Hallo,

Met de tabel zoals die beschikbaar is in het eerste excel doc kan een draaitabel uitkomst bieden.

Zet een draaitabel op de tabel. Voeg een berekend item in het veld met begroot en werkelijk toe.

Groet,
Hunac

Naar het idee van Hunac in post #9. Met een berekend item "Verschil" in het veld "Begroot/Werkelijk". Kies een weeknummer in cel B3 (van tabblad "Pivot" uiteraard)

Bijlagen

heel mooi met die draai tabel.:thumb:

als je de oplossing niet is wat je bedoeld, kan het eventueel met een macro.

en als je al tevreden bent met de oplossing zet dan de vraag op "opgelost"

groet
sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan