limewire/emule download probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
Berichten
181
hallo,
Bij Limewire krijg ik de melding "Limewire heeft een firewall ontdekt" krijg geen verbinding.
Heb dan Emule geïnstalleerd maar dit blijkt ook niet al te best te werken. als ik dan al 's een download heb gaat die "uiterst" traag !
Nochtans mijn Windows Firewall staat uitgeschakeld. Ik gebruik wel Norton Antivirus 2005 (maar zit daar een firewall in ????) en zo ja waar kan ik dat uitschakelen ? Ook als ik Autoprotect uitschakel doet dit niets aan het downloadprogramma...

wat doe ik verkeerd of waar moet ik ergens iets veranderen opdat ik zou kunnen downloaden aan een redelijke snelheid ??

P.S. ik weet niet zoveel af van computers :confused:

is er iemand die me kan helpen en (eenvoudig ?....) uitleggen wat ik moet doen...
 
1) de naam Norton Antivirus geeft al aan dat het geen firewall heeft ingebouwd. Tot zover ik weet heeft alleen Norton Internet Security en Personall Firewall dit.
2) Door de Windows Firewall uitteschakelen schakel je slechts een van je 2 firewalls uit. Je hebt namelijk ook nog een firewall in je router zitten. Als je deze goed instelt zul je goed kunnen downloaden. Houdt je windows firewall gewoon ingeschakelt en voeg het programma toe als uitzondering.
3) autoprotect is slechts een optie dacht ik zoiets als een resident shield waardoor je continu beveiligt blijft tegen virussen in jou geval.

ga naar www.portforward.com en zoek het programma en je router op en alles wordt uitgelegd.

Als je je router naam en type geeft kan ik iets meer voor je betekenen.
 
bedankt voor de reactie.
de router is dat het kastje dat tussen mijn pc staat en de laptop (voor draadloos internet voor de laptop) mijn pc is aangesloten met de kabel maar steekt nu ook wel in de router achteraan. dus ik veronderstel van wel hé (sorry voor mijn misschien domme vraag...!)

router is : SMC BARRICADE G 2804 WBR
 
hallo
bedankt voor de link maar... ik begrijp daar niets van (en.. ben bang om iets verkeerds te doen) ik ken wel een ietsje Engels maar niet genoeg om daar iets van te begrijpen...
In Limewire ga ik naar "Extra" en dan "opties"
"Geavanceerd"
"Firewall Configuraties"
'handmatig instellen poort".

Bij poortnummer staat er bovenaan 9699 en bij router config. handm.instellen poort 6346

Dan staat er iets (in die link) Static IP address dat ik ergens moet invullen....

Kan er mij a.u;b. iemand helpen (mss kort uitgelegd in het nederlands wat ik juist moet doen of invullen)
Misschien dat ik wat veel vraag maar... ik weet anders niet hoe ik moet uitgeraken.. is zo ingewikkeld (voor mij alleszins !!!) ben bang dat ik dat nooit zal kunnen...... :(
 
ik zal als ik tijd heb wel een nederlandse beschrijving maken en op helpmij plaatsen want ik merk dat meer mensen hier problemen mee hebben.

Besef wel dat sloom downloaden ook aan de bronnen kunnen liggen, bijv. te weinig bronnen en te langzame bronnen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan