limewire en casema

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Hallo,

Mijn zus heeft internet en telefonie bij casema.
Zij heeft van hun een motorola modem gekregen. (svb 5121)
Nu wil zij graag downloaden via limewire.
Echter ze krijgt hier geen verbinding op.
Hetzelfde gebeurd bij kazaa en bearshare (ook geen verbinding)
Ik zij dat zij poorten moest open zeten in de modem.
Zij heeft toen de helpdesk gebeld en die zijden dat ze niet in de modem kan komen en dat alles open staat in de modem. Deze modem heeft volgens casema geen firewall.
Er draait geen firewall op deze pc.
Heb ook de virusscanner even uitgezet om te kijken of het daar aan lag, zonder resultaat.

Op de pc zit trouwens windows ME
Wie kent dit probleem, en wie weet hoe we wel kunnen downloaden via limewire?

Alvast bedankt:thumb:

Duurt lang voordat er iemand reageert, laat ik het dan maar proberen. Het zal echter bij een aantal hints blijven, want dit is wel zeer vreemd (voor mij althans).

Je weet zeker dat er alleen een anti-virus is geinstalleerd en geen security suite (dus incl. firewall)? Ben je niet zeker, zou je dan de anti-virus niet alleen even willen uitschakelen maar in z'n geheel deinstalleren (restart PC, etc). Nu nogmaals LimeWire opstarten.

Heb je de laatste versie van LimeWire?

Ik weet het, het is niet veel maar goed ... hoop doet leven. Normaalgesproken is een firewall bij dit soort problemen de boosdoener.

Duurt lang voordat er iemand reageert, laat ik het dan maar proberen. Het zal echter bij een aantal hints blijven, want dit is wel zeer vreemd (voor mij althans).

Je weet zeker dat er alleen een anti-virus is geinstalleerd en geen security suite (dus incl. firewall)? Ben je niet zeker, zou je dan de anti-virus niet alleen even willen uitschakelen maar in z'n geheel deinstalleren (restart PC, etc). Nu nogmaals LimeWire opstarten.

Heb je de laatste versie van LimeWire?

Ik weet het, het is niet veel maar goed ... hoop doet leven. Normaalgesproken is een firewall bij dit soort problemen de boosdoener.

Ja, het is de laatste versie van limewire.
Bij mij thuis draait het wel.
Haar virusscanner is nod32. Ook dat heb ik thuis draaien en daar werkt limewire gewoon goed mee dus ik weet haast zeker dat het daar niet aan legt.
Volgens mij houd haar modem alles tegen. Iets anders kan ik niet bedenken.
Maar we kunnen niet in haar modem komen. (zou wel komen omdat je met die modem ook moet bellen) Volgens casema kan je niks in die modem wijzigen:confused:

Verder weet ik zeker dat er geen firewall op draait.
Vorige maand heb ik haar pc opnieuw geinstaleerd en heb er geen firewall opgezet.
En verder heeft zij geen software geinstaleerd

Casema heeft gelijk, een modem is maar een "dom" ding, valt niets op in te stellen. NOD is inderdaad alleen een anti-virus. Heb jij ook Casema als provider?

Uhm, LimeWire een keer opnieuw installeren?

Conflicterende (oude) software?

Laatst bewerkt:
nee, ik zit bij 12move.
Ik heb daarvan ook een modem maar daar kan ik wel poorten in openen.
Dat moest ik doen i.v.m. torrents die ik binnen haal.
Die modem is van zyxel type prestige 660.
Dit is een modem waarvan ik wel zelf poorten kan openen.
Als ik dat niet gedaan zou hebben kon ik namelijk geen torrents downloaden.

Het gekke is dat kazaa en bearshare het ook niet doen i.v.m. verbindingsproblemen.

Heb je al gekeken of je firewall je progr blokkeert,

Heb je al gekeken of je firewall je progr blokkeert,

er draait geen firewall op deze pc.
Ik heb het vermoeden dat er toch een firewall in die modem zit, wat casema overgens ontkent:confused:

Staat misschien de firrewall van microsoft aan ik neem aan dat je windows xp hebt..

Zyxel type prestige 660 is een ADSL-router, hierop kun je inderdaad een en ander instellen (configureren van poorten, etc.). Het andere is een kabelmodem, valt niets op in te stellen.

Zyxel type prestige 660 is een ADSL-router, hierop kun je inderdaad een en ander instellen (configureren van poorten, etc.). Het andere is een kabelmodem, valt niets op in te stellen.

oke, ik dacht dat ik altijd een modem had omdat ik er maar één pc op kan sluiten.
Dan zou dat het verschil wel zijn.
Dan hoop ik op reacties van mensen die ook bij casema zitten en deze modem hebben.
Dit moet toch op te lossen zijn.
Of het moet wel aan haar pc leggen.
Maar haar pc is in zijn geheel opnieuw geinstaleerd dus er kunnen haast heen programma's op te achtergrond draaien waarvan we het bestaan niet meer van weten.

Tweede mogelijkheid is dat deze programma's niet goed op ME draaien.
Dan moet ik eens opzoek naar een hele ouder versie van limewire

ME is, naar mijn bescheiden mening, de slechtste Windows-versie ooit uitgebracht voor thuisgebruikers. Maar goed, heb je even niets aan ... of je moet kundig zijn en een andere Windows-versie kunnen installeren.

ME is, naar mijn bescheiden mening, de slechtste Windows-versie ooit uitgebracht voor thuisgebruikers. Maar goed, heb je even niets aan ... of je moet kundig zijn en een andere Windows-versie kunnen installeren.

Wat ME betrefd ben ik het helemaal met je eens.
Ik zou een andere besturing er op kunnen zetten maar het is nogal een oud beestje.
Er moet dan zo en zo ram geheugen bij en XP zelf heb ik nogwel leggen.
Maarja, is mijn probleem dan opgelost of legt het dan aan die motorola modem?
Het blijft gissen natuurlijk.
Daarom zou het mooi zijn als iemand reageerde die wel kan downloaden met casema en de motorola modem

Laat je zuster eens kijken bij Help in Limewire. In het venster hoort de recentste versie van Java te staan, die is dan op de PC geinstalleerd. Zo niet, Java Runtime Environment installeren. Normaal zou Limewire het ontbreken van Java moeten melden, maar ja, nakijken kan geen kwaad.
Zie de afbeelding hieronder voor het "Over Limewirevenster" in Help.
.

Bijlagen

• LimewireJava.jpg
    LimewireJava.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 40
Laat je zuster eens kijken bij Help in Limewire. In het venster hoort de recentste versie van Java te staan, die is dan op de PC geinstalleerd. Zo niet, Java Runtime Environment installeren. Normaal zou Limewire het ontbreken van Java moeten melden, maar ja, nakijken kan geen kwaad.
Zie de afbeelding hieronder voor het "Over Limewirevenster" in Help.
.

Daar heb ik nog niet aan gedacht.
Dit mail ik even aan haar door

Uit de FAQ van Limewire (helaas in het Engels):

Q: I try to start LimeWire and nothing happens. What's the problem?
A: First check to make sure that LimeWire is not already running in your system tray (next to the time). If you see it, click the lime icon to restore LimeWire (you may need to click the left arrow "<" button to expand the system tray). Soms draait Limewire al en dan wil een "nieuwe" niet starten, maar dan staat het Limewire icoon in de systemtray.

If LimeWire is not running, you may have uninstalled it, or a spyware removal program may have miscategorized LimeWire as spyware and removed it from your computer (such as AOL's anti-spyware software), yet the shortcut still appears on your Windows desktop or taskbar. Please update to the latest version of LimeWire by downloading the installer (existing PRO customers can download here).

If LimeWire is not running and is installed on your Windows system yet you still cannot launch it, Java may be corrupted. To correct the problem, uninstall the Java Runtime Environment from Add/Remove Programs (go to: Start > Control Panel) and then redownload and install it here. (Einde citaat.)

Let op het Java-verhaal, soms kan het nodig zijn de oude te verwijderen voor het installeren van de nieuwe.

Laat haar ook kijken bij Extra, Opties in Limewire. Staan de bandbreedtes voor down- en uploaden op max? Voldoende gelijktijdige downloads ingesteld? Alle opties even doorkijken, of op de knop "Herstel standaardinstellingen" klikken.

Laatst bewerkt:
Nog een vraagje boeing,

Kan haar probleem aan java leggen.
Limewire start namelijk wel gewoon op.
Maar bij verbinding staat " slechte verbinding" en dat blijft zo staan met het gevolg dat er niks gedownload kan worden.
Zou dat aan java kunnen leggen.
Ik heb er al een mail gestuurd met je link.
Ze gaat het morgen downloaden en instaleren om te kijken of dit de oplossing is.

Maar heeft java met je verbinding te maken?

Uit die FAQ van Limewire maak ik dat wel op, maar ik zei al, normaal geeft Limewire bij het installeren al aan of Java ontbreekt. Dat de verbinding maar niet "vol" wil lopen had ik begrepen, maar omdat zij wat dat betreft alles al heeft nagekeken, ook maar deze punten checken, vind je niet? Over adsl-modems wordt overal beweerd, ook door Limewire, dat zij allemaal UPnP ondersteunen, dus daar kan het niet aan liggen. Ik ga er van uit dat zij wel "normaal" verbinding met het internet heeft?

Ja, ze heeft wel gewoon verbinding met internet. (gelukkig wel)
Ze gaat morgen proberen om java te instaleren.
Hopelijk is dat de oplossing.
Anders heeft ze pech.

Zou het wel lekker vinden als mensen reageren die ook bij casema internet en telefonie hebben. Ben benieuwd of zij die problemen ook hebben.

Bedankt allen trouwens voor het meedenken:thumb:
Als ik meer weet kom ik er nog op terug

Er is niks mis met Limewire en Casema, dat werkt uitstekend.:thumb:
Aan het Casema modem hoef je (maar kan wel) helemaal niets in te stellen. Alle poorten staan standaard gewoon open, dus van de modemconfiguratie moet je gewoon afblijven. Het modem is ook NIET beveiligd met een firewall.

Je moet wel even in de gaten houden dat Limewire Java nodig heeft inderdaad. JavaRuntime kan je HIER ophalen.
Als je verder Limewire gewoon standaard installeert, moet het gewoon werken. Zo niet, dat ligt het echt aan je eigen firewall of anti-virus.

Maar.... waarom Limewire? Waarom peer2peer? Dat zit vol virus-ellende, corrupte bestanden en andere ellende. Bovendien is de beschibaarheid van bestanden sterk afhankelijk van het aantal aanbieders, en is de downloadsnelheid doorgaans ook niet om over naar huis te schrijven. Als je per ongeluk 200kb/s haalt is het veel....

Wel eens gedacht aan nieuwsgroepen? Daarbij kan je je volledige bandbreedte gebruiken (bijvoobeeld casema Multi = 4Mb = 512 kbps) Kijk eens HIER voor meer uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan