Limewire en chello ??? gaat dat niet ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Hallo,

Ik heb op wel een stuk of 10 pc's limewire draaien in de buurt en nergens problemen.
nou heeft een kennis van mij ook limewire en chello en daar lukt het me niet om het spul aan de gang te krijgen.

we gebruiken XP en NOD32 als virusscanner. Zowel limewire pro als de free versie werken beiden niet.

wie kan helpen ???

er zit een router bij waar ook de tv op aangesloten zit.

ik weet niet wat het verschil is tussen een gewone router of dat ding van chello.
Ik heb nml nooit problemen met routers en limewire het werkt altijd zo.

ook de virusscanner is het niet want die heb ik ook uitgezet en dan werkt het nog niet.

ik gebruik geen vista maar xp. dus daar ligt het ook niet aan.

ik ben aan het zoeken geweest op internet en daar zegt men dat ik een poort moet vrijgeven, maar dat heb ik nog nooit gedaan dus ik denk dat het daar niet aan ligt.

Een router is wel iets anders dan een modem, ook lijkt het mij sterk dat er de TV op aangeloten zit, het is een kabelmodem die via een analoog/digitaal scheidingsfilter is aangesloten op de coax verbinding.

Denk toch dat het de firewal van IE is die roet in het eten gooit.

Een router is wel iets anders dan een modem, ook lijkt het mij sterk dat er de TV op aangeloten zit, het is een kabelmodem die via een analoog/digitaal scheidingsfilter is aangesloten op de coax verbinding.

Denk toch dat het de firewal van IE is die roet in het eten gooit.

het is inderdaad een kabelmodem. en dmv een draadloze verbinding hebben de pc internet en de tv zit inderdaad op een coax.

Maar is het nu zo dat ik wat moet veranderen in de instellingen van dit modem ?? Limewire werkt bij mij op een router en bij diverse andere mensen op normale modems, en nu net bij chello begint het geklooi. Ik heb nog nooit wat ingesteld voor Limewire en ook de firewall heb ik altijd aanstaan en nu alleen bij limewire werkt het niet.

Wat het nu met Chello te maken heeft ontgaat mij volledig.

Je gebruikt een firewall, is daar ingesteld dat limewire toestemming heeft? en zo ook die NOD32?

Wat het nu met Chello te maken heeft ontgaat mij volledig.

Je gebruikt een firewall, is daar ingesteld dat limewire toestemming heeft? en zo ook die NOD32?

daar heb ik niet naar gekeken, om de simpele reden dat ik dat nog nooit gedaan heb, want als limewire installeerd krijg je een firewall melding en dan klik ik op toestaan en dat is alles en dat gaat telkens goed ( al op een stuk of vijf computers ) behalve op deze.

Ik ga kijken hoe de firewall is ingesteld en dan geef ik limewire vrij en ga dan weer kijken hoe het nu gaat.

bedankt voor het meedenken.

het is allemaal opgelost.

Ik heb limewire erafgegooid en frostwire geinstalleerd en dat werkt super zonder enige extra instelling of wat ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan