Limewire en firewall ellende...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmimmy

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Limewire werkte ooit goed, maar nu maakt-ie geen evrbinding meer door een firewall. Ik heb het volgende al gedaan:
- limewire als uitzondering aangevinkt bij firewall
- firewall en anti-virus prog uitgezet (avira antivir)
- opnieuw gedownload en geinstalleerd
- andere poorten opengezet
- 2 andere p2p geprobeerd: kceasy werkte wel, maar kent weinig nummers (zoek vaak obscure hitjes en limewire heeft veel meer) en frostwire, en die deed het ook niet

maar niks! Hoe krijg ik limewire weer aan de praat? :shocked:

Hoi,

Heb je een router toevallig?
Kan zijn dat de ingebouwde router ook een firewall heeft en deze dus limewire blokkeerd!
Door deze te veranderen of uit te zetten (en softwarematig een firewall te gebruiken) Lukt het misschien wel!

Succes.
Gr.
Chico79.:thumb:

Sorry... ben niet echt een computer nerd..weet niet precies

wat een router is en hoe ik die zou moeten herkennen in mijn systeem. Ja ik weet wel ong. wat eht is maar hoe kijk ik dat na?
Dank je
sorry voor mijn gekluns

Pmimmy :o

Hallo,

Een router plaatst je achter het modem. Met de router geef je meerdere pc’s toegang tot internet en elkaar. Ook kun je een draadloze router hebben. Je hebt dan wel een ontvanger nodig om de draadloze signalen op te vangen!
Een router is dus een extern gekoppelt apparaat.

Maar als je al niet weet wat het is, zul je het waarschijnlijk ook niet hebben!

Waar heb je deze versie van limewire vandaan?
Gr.Chico79.

Nee inderdaad, een router heb ik dus niet..

.. ik heb limewire gewoon gegoogeld en de 1e beste download site gepakt.
heb 'm nu niet meer op de comp staan.
Pmimmy:eek:

Hoi,

Kijk eens Hier en installeer deze limewire is. Misschien gaat deze beter.
Dit is de pro versie.
Greetz. Chico79.:thumb:

Http://www.blurp.nl

Bedankt voor de fijne versie van pro..

.. maar helaas... zelfde probleem. Nog steeds firewall. Snap het niet! Boehoe!:shocked:

Hmmm.. Vreemd!
En frostwire of morpheus dan?

FF opzoeken in download.com.
Mischien bij de 1e keer verwijderen van limewire niet goed gegaan! Misschien ook ff in het register weghalen!

- Alles van limewire verwijderen (conf>software)
- start > Uitvoeren> typ "regedit" gevolgt door enter.
- Ga naar de sleutel "HKEY CURRENT USER" en SOFTWARE.
- Als limewire er nog tussen staat erop klikken met rechts en kies verwijderen.
- Doe nu hetzelde bij de sleutel " HKEY_LOKAL_MACHINE" als limewire hier ook instaat
- Start ff opnieuw op en doe nog is een herinstallatie van limewire pro!

Ps. wat voor modem heb je en welke provider? Misschien zit er een firewall in net als bij een router die blokkeert.

Succes..

Laatst bewerkt:
Nee helaas... na de-installatie is van..

... limewire ook in het register niks meer te vinden.
Frostwire heb ik geprobeerd, zelfde ellende :(
Ik ga morpheus maar es proberen. Maar ik baal er zo van!
Kan ik nog iets doen met die poorten ofzo? Op de site van limewire zelf kom ik niet veel verder.
Grtjs
Pmimmy
:confused:

Hmm, Er is echts iets dat het tegenhoudt. Wat heb je aangevinkt allemaal bij optie's? in limewire?
Je zij dat het wel gewerkt heeft, weet je nog wat er gebeurt is dat nu in één keer de firewall blokkeert terwijl dat voorheen nooit was? Een update? opschoning?
Welke poorten heb je nu open gezet dan?

Kijk anders nog ff op deze site: http://arum-friesland.nl/?pid=87

Persoonlijk vind ik limewire niet echt wat, maarja ieder zo z'n eigen progje he!
Suc6.
Gr. Chico79.

Laatst bewerkt:
Kun je in limewire ook opties aanvinken mbt firewall?
Wat die poorten betreft heb ik gewoon gedaan wat op de site van windows xp stond en op die van limewire.
Welk prg gebruik jij? Ik heb morpheus gedownload maar veel ads... :(

thanks again,
PM

Hallo Pmimmy,

Je kunt de optie's voor het configureren van je firewall vinden via hulpmiddelen>opties>geavanceerd>firewallconfiguratie.

bij staat bij "luisteren op poort" 30096
En er staat een vinkje voor "gebruik UPnP"
Maar aangezien jij de poortnummers open hebt gezet kun jij misschien beter kiezen voor "handmatig poortdoorverwijzing" gewoon wat proberen je weet nooit.

Ikzelf maak gebruik van torrents via Ned. torrentsites. Hiervoor moet je eerst een downloadprogramma downloaden zoals Utorrent! Ook hiervoor moet je je router/modem portforwarden. Met dit systeem kun je hele albums, films met ondertiteling,software enz. snel downloaden. Maar de hoofdregel hier is sharen! Wat je gedownload hebt, moet je ook weer delen. dit moet anders wordt je van de site geknikkert!

Bij Emule is dit niet het geval! Dit werkt eigenlijk hetzelfde en ook hier moet je de poorten openzetten, anders heb je een laag ID en download je met een hele lage snelheid!
Via google kun je veel info vinden over deze manier van downloaden!

Succes er weer mee!
:thumb:

Laatst bewerkt:
;-) ga eea proberen en torrents...

... gebruik ik ook al best vaak. Ik heb azureus en vind het meeste wel via piratebay. Maar ik gebruikte limewire voor enkele nummers; wilde bepaalde verzamel cd maken en snel alle nummer downloaden. Veel verschillende artiesten snap je? Dus ik had alleen enkele tracks nodig geen hele cd's.
Nou ik ga nog iets binnen limewire proberen en anders.. geef ik het op... :shocked:

Oke dan!
Suc6 verder! Hoop voor je dat het alsnog gaat lukken:)
Gr.
Chico.

Hm...morpheus werkt wel.. maar limewire niet!

Iemand nog tips?
:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan