limewire in gevecht met firewall

• Onderwerp starter Onderwerp starter fee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fee

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo allemaal,
Ik probeer Limewire werkend te krijgen maar krijg geen contact. Kan niets downloaden. Volgens de icoontjes heeft Limewire een firewall ontdekt en daarom zou het niet kunnen werken. (denk ik) Hoe zou ik dit kunnen oplossen? :confused:

in je firewal limewire als uitzondering zetten

welke firewal gebruik je?

Heb je een aparte Firewall? Als je alleen de standaard Windows Firewall hebt, doe dan het volgende:

1. Ga naar Configuratiescherm > Windows Firewall > Uitzonderingen. Voeg daar het programma Limewire toe aan de uitzonderingen (via Programma toevoegen).
2. Kijk in Limewire (ik denk onder Extra > Opties > Geavanceerd > Firewall, de exacte woorden kunnen iets anders zijn want ik gebruik het zelf niet meer) welke downloadpoort je gebruikt. Dit is bijvoorbeeld nummer 34562. Ga dan bij de Firewall uitzonderingen naar Poort toevoegen, en zet daar dat nummer neer. Zet er een handige naam bij, zoals Limewire poort.

Hierna Limewire opnieuw opstarten, werkt het dan weer?

[edit]Uitgebreide versie van frankwannets reactie, zie ik. ;)[/edit]

Laatst bewerkt:
Goedemorgen en heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb gedaan wat je hieronder hebt beschreven, maar helaas.... er gebeurt nog helemaal niets. Ook na opnieuw opstarten niet. Mmmm... :(

Heb je een aparte Firewall? Als je alleen de standaard Windows Firewall hebt, doe dan het volgende:

1. Ga naar Configuratiescherm > Windows Firewall > Uitzonderingen. Voeg daar het programma Limewire toe aan de uitzonderingen (via Programma toevoegen).
2. Kijk in Limewire (ik denk onder Extra > Opties > Geavanceerd > Firewall, de exacte woorden kunnen iets anders zijn want ik gebruik het zelf niet meer) welke downloadpoort je gebruikt. Dit is bijvoorbeeld nummer 34562. Ga dan bij de Firewall uitzonderingen naar Poort toevoegen, en zet daar dat nummer neer. Zet er een handige naam bij, zoals Limewire poort.

Hierna Limewire opnieuw opstarten, werkt het dan weer?

[edit]Uitgebreide versie van frankwannets reactie, zie ik. ;)[/edit]

Hoi, goedemorgen!
Ik krijg nog niets werkend Frank helaas. Heb je nog andere opties? Ook de tips van Jelly hieronder werkte helaas niet...

in je firewal limewire als uitzondering zetten

welke firewal gebruik je?

Op een of andere manier zijn er vaker dit soort problemen met LimeWire.

Maar probeer dit eens:
Download en installeer FrostWire: http://www.frostwire.com/
FrostWire is een bijna 100% copie van LimeWire, ziet er hetzelfde uit (alleen kleuren zijn anders), werkt precies hetzelfde en download van hetzelfde netwerk.
Alleen, FrostWire heeft meestal niet de verbindingsproblemen die LimeWire wel heeft!

Hallo, bedankt voor de tip. Had hier nog niet van gehoord...
Ik heb het net geinstalleerd (Limewire verwijderd) en nu krijg ik bij het opstarten van Frostwire te zien dat hij geen verbinding kan maken met het Gnutella netwerk. Ik ben echt geen kenner zoals je ziet: wat moet ik nu doen?
Dank alvast

Op een of andere manier zijn er vaker dit soort problemen met LimeWire.

Maar probeer dit eens:
Download en installeer FrostWire: http://www.frostwire.com/
FrostWire is een bijna 100% copie van LimeWire, ziet er hetzelfde uit (alleen kleuren zijn anders), werkt precies hetzelfde en download van hetzelfde netwerk.
Alleen, FrostWire heeft meestal niet de verbindingsproblemen die LimeWire wel heeft!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan