Limewire na 15 min geen verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

elgeoffio

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Als ik Limewire PRO opstart, gaat het goed, snelheden van 70-80 kb/s,
en er staat : supersnelle verbinding

Na 10 min staat er onderaan verbinding maken, en er komt ook een icoontje dat
limewire door een firewall opeens tegengehouden wordt, wat er eerst dus niet stond!

K heb al geprobeerd om de windows firewall af te zetten maar nog steeds
hetzelfde.
K heb een avastvirusscanner en daar zit geen firewall bij dacht ik.

Wie kan mij helpen? :(

Wat voor :

a) soort abonnement heb je en bij wie?
b) draadloos/bedraad?
c) welke router (type nummer en merk)

a) Telenet
b) bedraad
c) heb geen router dacht ik

grtz

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Even nog een vraag. Doe eens het volgende :

START - UITVOEREN - CMD - tik dan IPCONFIG Plaats de resultaten hier

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ethernet adapter Lan verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegel: telenet.be
IP-Adres: 81.165.156.138
Subnetmasker: 255.255.252.0
Standaardgataway: 81.165.156.1

denk toch dat je een router hebt. welk abonnement van telenet heb je?

Denk topch dat je een router hebt. tik eens in je browser 81.165.156.1 wat gebeurt er dan?

K heb een avastvirusscanner en daar zit geen firewall bij dacht ik.
Hallo elgeoffio,
Ga vooral door met de adviezen van fozziebear!

Maar over avast! anti-virus: ga voor de zekerheid naar de Beschermingconsole (rechtsklik op het avast!-icoon in je Taakbalk) en dan naar Web Schild. Klik op Configureren en daarna op Geavanceerd. Staat er een vinkje voor "Stille manier?" Haal dat dan weg. Ik weet het, het is vergezocht maar toch nuttig om even na te kijken.

Denk topch dat je een router hebt. tik eens in je browser 81.165.156.1 wat gebeurt er dan?

Waarom denk je dat precies?

Dit is geen intern ipadres maar het ipadres van telenet. Die krijg je niet zo snel te zien als je een router hebt.

Kijk eerst eens in Logboeken, bij de secties Toepassing en Systeem, rond de tijd dat je je verbinding van Limewire 'kwijt' was.

Vermoed dat daar wel ergens een Fout of Waarschuwing zal staan.

Tijs.

Waarom denk je dat precies?

Dit is geen intern ipadres maar het ipadres van telenet. Die krijg je niet zo snel te zien als je een router hebt.
omdat de standaardgateway en IP adres hetzelfde nummer hebben uitgezonderd de toevoeging. als ik ipconfig doe krijg ik hetzelfde alleen dan binnen een andere range en ik heb ook een router

omdat de standaardgateway en IP adres hetzelfde nummer hebben uitgezonderd de toevoeging. als ik ipconfig doe krijg ik hetzelfde alleen dan binnen een andere range en ik heb ook een router

Om even een einde te maken aan het misverstand: Het is wel degelijk een normaal Internet-adres, en geen private adres (zoals door routers wordt uitgereikt):

138.156.165.81.in-addr.arpa name = d51A59C8A.access.telenet.be

M.b.t. het probleem: Wat je ook zou moeten uitzoeken is of Energiebeheer van Windows geen roet in het eten gooit.

Start Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc)
- Indien insteekkaart of geïntegreerd op moederbord: Open Netwerkadapters, zoek je eigen netwerkadapter in de lijst, dubbelklik erop, ga naar tabblad Energiebeheer, en vink uit: Windows mag .... energie te besparen.
- Indien USB netwerkkaart: Doe hetzelfde als boven, maar klik de sectie USB controllers open, en zet bij alle xxxHUB apparaten in tabblad Energiebeheer het genoemde vinkje uit.

Misschien helpt het.

Omdat het hier p2p betreft, zou je ook baat kunnen hebben bij de patch voor tcpip.sys op www.lvllord.de . Lees wel goed de documentatie hoe het succesvol te gebruiken, en herstart je pc na afloop.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan